relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, August 1, 2011

kanak-kanak saf belakang...


'kanak -kanak saf belakang..."
inilah pengukuman yang selalu dibuat di masjid..terutama musim tarawikh ni..meriah betul masjid dengan kehadiran bebudak..yelah wlu kehadiran mereka bukan solat penuh pun..
pernah sekali..satu gelagat sorang budak yg mmg aku tak dapt lupa.. dia solat tepi ayah dia..dlm 4@5 tahun la.. sekali tu ayah dia sujud.songkok ayahnya terkeluar dr kepala..atau tercabut.. si anak ni menyedari..dan mungkin kerana merasa tanggungjawab utk letak balik songkok tu kat kepala bapanya..terjengket jengket dia nak letakkan balik kepiah tu ke kepala bapak dia..siap mengeluarkan bunyi2 lagi..hehe..dan dia berjaya meletakkan kembali songkok tu ke kepala bapak dia..bila bapak dia rukuk..hehe.. khusyuk ke tak bapak dia solat tak tahu la..yg comform aku yang dok solat kat belakang depa tak khusyuk..rasa nak terhambur gelak pun ada..apa daa..

budak-budak katakan.. hehe.. terimbas lak waktu aku  bebudak dulu..
ikut mak tarawikh..waktu tu darjah satu tak silap..adik aku pun ikut.. waktu tarawikh aku ikut juga solat tepi maak..adik aku je tak..dia kecik lagi baru 2@3 tahun..mungkin dia boring tak tahu nak main dengan sapa..ditariknya kain telekung aku...mula-mula aku sabar..tp bila dah sampai menyenget kepala..aku apa lagi..atas niat nak solat sampai habis..aku pun tolakla adik aku tu..tersembam dia..dan dia nangis lebih kuat dari bacaan imam..huhu.
dan hasilnya sepanjang balik dr tarawikh tu aku lak menangis sbb dimarahi mak lak..buat adik nangis kat surau..huhu

budak2 katakan..hehe..sel-sel otak belum saling berhubung kagi..yang baru nak jadi saling berbuhung (berbohong)..hehe

1 comment:

  1. tp sedey gak ad beberapa masjid tidak menekan kn prkara ini, especially tp muslimat, bercampur dlm saf tu knk2 dn dewasa huhuuu~

    ReplyDelete