relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, January 23, 2017

sabar yang cantik...



 kalau lah DUNIA ini senang dan dipermudahkan.. Kenapakah SABAR itu dijadikan salah satu daripada pintu2 syurga 
Dikatakan kepada para2 org2 soleh. " apakah yg dimaksudkan dengan SABAR yg indah. ( صبر جميل) jawabnya.. Iaitu ketika engkau diuji hati mu berkata ALHAMDULILLAH... 

Sunday, January 22, 2017

eksotik.. dan halal

sementara masih di borneo.. ada beberapa perkara yg xpernah aku makan.. di sini aku makan...
antaranya obor-obor.buah buah eksotik di sini contoh buar kristal.. buah terap..

dan ada beberapa yang masih belum berani ku cuba.. antaranya temilok atau kejumah... halal tau...

errr... bgimana rasanya ek.. bila tgk tu.. rasa macam mentarang je kot.. masin masin berpasir... klu mcm tu.. sedap ..


Wednesday, January 18, 2017

gambar comey .. tuan dah tak comey

susah gambar aku sorang yang formal dan boleh kata ..ok.. selalu gmbar aku yg lain ntah apa apa.. bila org minta gmbar utk sesuatu yg formal..gambar ni je yg aku ada.. gambar 10 tahun yang lalu.. hahahaha
bila org Tanya.. comey sgt ni.. huh.. Nampak sgt sekarang betapa tak comeyynye aku sekarang.. hehe
tapi aku tak kisah.. aku bangga dgn umur aku sekarang.. aku terima bagaimana diri aku seadanya.... malah sangat bersyukur.. kerana dgn ketidak comeylan ini.. banyak saat saat comel.. aku lalui dengan iringan RAHMATNYA

Thursday, January 12, 2017

sarawak nyabak...

air mata sarawak.. mengiringi pemergian hero orang sarawak... CM ADNAN SATEM....

juga hero kepada kami yang bertandang diam di sarawak...


Tuesday, January 10, 2017

chia chia chia...

chia chia chia...

sekali boleh tahan.. banyak kali jadi annoying la


ia memurahkan nilai keikhlasan..
kata kata hikmat dijadikan gurauan

dah susah nak prcaya.. mana satu benar.. mana satu chia chia chia...

mujur la zaman 'kemaruk cinta remaja' dah lepas..
sekarang 'kemaruk cinta dewasa' lak.. yang bukan chia chia chia.. tapi benar benar setia....

Tuesday, January 3, 2017

1ST DAY SEKOLAH

igt lagi waktu 1st day aku sekolah, waktu tu takde tadika utk 5 tahun ke bawah.. umur 6 tahun baru kenal sekolah. abah hantar di tadika kanak kanak islam Ipoh,
abah hantar terus hantar aku masuk kelas.. aku duduk.. byk budak lain.. ada nangis.. ada yg ternganga nganga.. sekali pusing abah ada lagi di pintu.. kali kedua pusing abah dah xde.. hehehe

sekarang giliran ank aku Muhammad lak pergi sekolah, walau tak masuk umur 4 tahun, 5 tahun pun bagi aku awal berbanding aku dan abinya..

hari 1st.. semua ikut hantar Muhammad.. dan Alhamdulillah.. Muhammad penuh senyuman..
di sekolah tu.. bunyi budak nangis normal.. dan Nampak kaum ibu juga nangis.. normal.. hehe

dan aku dan suami xlama.. lepas hntar.. pastikan Muhammad dah masuk.. dan cikgu Nampak dia.. terus kami balik.








tq cikgu cikgu.. kami serah anak kami utk dididik... tq PASTI RAUDHATUL ILMI KOTA SAMARAHAN...