relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, May 31, 2016

bila kita cuti.. orang lain xcuti..

duduk di negeri orang ni.. kadang banyak benda kena alert.. antaranya cuti.
aku yang dah masuk 8 tahun di sini pun.. kadang tersasul.. pergi kerja time org cuti.. hahaha
antaranya sbb cuti Good Friday.. gawai..
huhuhu

waktu aku kat mesir dulu pun pernah.. bersiap semangat ke kelas.. naik keretapi.. smpai pintu kampus.. pak guard tegur.. hari ni xde kelas semua cuti umum.. waaaaa waaa waaa....!
itu baru syok jadi pantun
siap siap pergi kelas..
 pergi kelas.. kelas cuti...kekekekekeke

apa pun.. selamat berhari gawai utk sahabat sahabat sarawakian.. kamek sudah jatuh hati sama kitak orang.. Sarawak dah jadi sebahagian Tanah yang sudah tertanam di hati.. dan pasti satu hari nati dirindu rindui.....

gayu guru gerai nyamai...

Monday, May 30, 2016

ganti puasa ramadhan sebelum puasa ramadhan

tahun ni pertama kali ganti puasa ramadhan lepas dalam tempoh lagi seminggu nak nak puasa semula.. huhuhu

moga ramadhan 2016 lebih membawa erti kepada diriku.. ku mahu ia menjadi ramadhan yang lebih baik dari yang lepas lepas..
ahlan ya ramadhan.. ahlan ya habib...

Thursday, May 19, 2016

hantu.. puaka.. jembalang..

kita takut benda benda tu.. tapi suka sebut..
walau bukan rukun iman pun.. tapi yang tu kita lebih percaya lebih dari yang wajib kita percaya..
sebut pasal qarin.. takut dengan qarin tu.. tapi xtakut dengan dua malaikat kiri kanan yang lebih wajib dipercayai..
sbb takut hantu puaka.. xkan dan taknak pergi tempat tertentu.. tapi tak takut allah utk pergi tempat yang tak sepatutnya...
huhuhu..

hai hantu.. hai puaka.. hai jembalang.. patutla kamu berbangga dapat memperdaya anak cucu ADAM...

Thursday, May 12, 2016

khas utk anas wafiy

be strong..
kamu ada allah yang utama..
kamu ada umi dan baba yang sudah lama menntikan kamu
kamu ada kakak yang cantik dan penyayang
kamu ada keluarga yang bahagia..

kuatlah sayang.. hidup ini memang sukar.. tapi semua itu indah dan mudah bila kamu tahu dengan siapa kamu boleh harapkan..

ibu doakan dari jauh khas utk:

anas wafiy.. anakda kedua K.M yang ditunggu selama 13 tahun...