relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, December 30, 2009

MR R

R..oh R
kenapa kena buat kau..
kenapa aku dipaksa

R oh R...
kan bagus kalau kau serah diri..
aku akan jadi rela serelanya..

R oh R..

kenapa kau banyak cekadak...
banyak yang aku kn ready untuk siapkan kau
cerewet....

itu jangan..ini tak boleh
ini kena buat..itu kena ubah..
kan baik kau permudahkan..
jangan susahkan..
banyak pahala tau..

Oh R...
dengarlah rayuanku...
simpatilah seksaan batinku..
keranamu ku kena kursus 3 hari..
kernamu ku sampai tak tido malam
kernamu ku ke hulu ke hilir

tapi aku berjanji...sekali ku melangkah..
pantang ku beralah..
kau susah..aku tak kisah
kau cerewet..aku tetap akan mengikut rentak

kau pasti dalam genggamanku
dan tunduk kepadaku..
oh MR Research...

*
 : ) kepala tengah mereng kn ikut research methodology..tu yg meraban puisi ntah apa2..hehehe

Sunday, December 27, 2009

kembali menjadi perantau...

1 bulan merupakn tempoh berbza bagi setiap org
ada yg kata sekejap
ada yang kata lama
ada yang kata sekelip mata
ada yg kata bagai Ya Allah..LAMANYAAA

hmm..dan dalam tempoh sebulan juga
macam-macam boleh jadi
boleh jadi bnda yang kita jangka
boleh jadi bnda yg kita tak sangka
boleh jadi benda yang kita suka
boleh jadi benda yang kita memang nak elaknya

seblan yang lalu..tak terlintas kita akan penuhi diary kita dengan kenangan ini
kita rapati dengan orang2 yang dulu tidak dikenali
kita makin dekat dengan orang dulu kita sekadar rasa nak pikat
dalam sebulan..ada yang kehilangan..ada yang baru berkenalan
kita lalui satu tempoh yang pelik..dan unik..

itulah kita..
jangankan sebulan...
sedetik cuma selepas tika ini
kita hanya bisa merancang..
tapi entah apa yang dirancangNYA

dan ..aku pasrah dan menyerah...
DIA sebaik pengolah
DIA sebaik pemerintah

dan...malam tok..kamek kembali menjadi perantau...
WAA WAA WAA

Monday, December 14, 2009

lrt..monorail..komuter..lowyat..

melepaskan gian..itulah yang boleh dikatakan pada diri sendiri..
kalau sebelum 2009..perkhidmatan awam inilah yang selalu nak dielakkan..tapi bila dah rindu..teruja plak nak naik lagi.

sabtu lepas kembali menggunakan perkhidmatan2 awam di atas..semata2 utk ke low yat.. semata2 utk beli barang P&P..
xde apa perbezaan dari tahun lepas..still mcm dulu..kesesakannya..perkhidmatannya dan jangka masa tunggu lamanya..jadi xdelah apa2 yang saya ketinggalan walau ke OVER the SEA untuk tempoh setahun.. cuma ada ralat sikit waktu nak keluar dari monorail..tercengang2 pak guard kat situ tgk kami keluar dan masuk balik hanya kerna tersilap keluar. hehehe
apa pun posing tetap posing dgn kamera terbaru kamek tok..hehehe


bodyguard setia kamek


driver setia kamek....

Thursday, December 10, 2009

penamat yang baik...

ya Allah..kau mudahkan..jangan susahkan..
sekalipun sekalian makhluk berkumpul untuk memberi manfaat padaku..
tidak akan berlaku melainkan izinMu
dan jika sekalian makhluk berkumpul untuk memudaratkan aku..
tidak akan berlaku melainkan izinMu

ku mohon penamat yang baik...kerana ku mulakan langkah ini dengan namaMu..ku pinta pimpinan dan panduanMu..
dan penghujungnya..ku serah atas rahmat dan kasihMu...

ya Allah..sempurnakan urusanku ini dengan penuh kebaikan buat semua insan yang amat ku sayangi.

Monday, December 7, 2009

induksi oh induksi

30 nov..dalam jam 5 sampai mendaftarkan diri di puncak alam...
hati bercampur baur..tengok pada tempat dan keadaan..saya meletakkan tahap kepuasan yang tinggi yang akan saya capai..Insyaallah. teringat pesan kekanda2 hgn tension sgt..angp di sini akan dapat ilmu baru yang takde tempat lain.

1dis..ramainyeee...hampir 500..dipecahkan kepada 20 kumpulan kecil..hmm..masih besar jugakkan bilngannya?
hari !st dah mcm2 kena..makanan tak cukup..bas xade untuk ulang alik...  betul2 menguji kesabaran dan keimanan..
dari satu sudut..memng rasa nak merungut..tapi dari satu sudut lain..saya rasa..apa salah jika ini ruang untuk kami rasa apa yang tidak sepatutnya kami rasa.. bunyi pelikkan ..tapi betul..
kalau ikutkan dari segi logik..mengukur tahap keprofesional...apa yang kami dapat ini mungkin satu tarbiyah dari yang Maha Mentrbiyah..

hmm..bila fikir dari sudut itu..rasa hilang segala ego..jawatan sudah tidak terasa..kita adalah kita seadanya..rezeki..semuanya pada tanganNya yang maha Adil.

hari ni 7 hb.. lari balik kejap..rindu kat blog tok..hehe

apa pun..doakan ek..yang terbaik kita dapat kadang melalui cara yang menyakitkan....