relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, October 15, 2011

kenapa orang perempuan suka menangis

segmen bersama datok fadhilah kamsah pagi tadi mmg menarik, " kenapa orang perempuan menangis"..hehe.. kebetulan bila mula start je, habibi pun balik dari masjid, terus suruh dia duduk tengok sama-sama.. kita sarapan segmen motivasi yea pagi ni..hehe

antara yang best aku boleh qoute kat sini:
org perempuan menangis utk meredakan tekanan..biasanya perempuan selepas menangis,dia akan rasa lega sangat.
perempuan hatinya lembut..penuh emosi..dan airmata adalah teman rapat emosi, terlalu gembira nangis, terlalu marah menangis, terlalu sedih comfirmla nangis.
perempuan menangis utk cuci mata..sbb tu mata perempuan cantik, bahan2 kimia yg tak baik keluar bersama tangisan. perempuan cuci mata dengan menangis, lelaki cuci mata dengan lihat perempuan menangis, haha, bukan aku yg kata tau, dato fadhilah kamsah cakap tadi.
biasanya, anak sulung cepat menangis, anak perempuan yang serupa dgn wajah ibunya cepat menangis.
bila perempuan menangis, ia buat lelaki kelamkabut..lelaki akan rasa tangisan wanita itu seolah satu bentuk ugutan padanya. dan ramai lelaki lemah dengan ugutan dalam bentuk ini.
dan ini ayat yang paling aku best dengar tadi: bila perempuan menangis, dunia terhenti seketika! huh powernya air mata wanita kan..

okeh..ni baru masuk kata-kataku..bukan dr segmen motivasi tadi..
orang kata menangis tu tanda manja, tapi bagi aku menangis itu tanda kita punya jiwa. 
orang kata menangis hanya perlu, tapi bagi aku airmata hanya akan keluar bila dia mahu
orang kata menangis tu tunjuk kelemahan, tapi bagi aku kita perlu nangis untuk turunkan keegoan.

3 comments:

  1. nice entry. peringatan yang baik utk kita semua.

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  2. airmata dengan wanita mana boleh dipisahkan, senjata terkuat buta wanita

    akak pun suka dengan motivasi dari D.Fazilah

    ReplyDelete