relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, March 25, 2015

hari gaji.. hari yang ditunggu..

semua setuju..
tambah klu beza masa gaji bulan ini dengan gaji bulan lps lebih dari 4 minggu...
lagi seminggu nak gaji.. mulalah berkira-kira berapa sen yg tinggal.. apa yg perlu dibeli, apa tak perlu..

dan ini kisah aku sblum masuk gaji,
perut lapar.. tekak teringin sesuatu yang panas.. dan mahu makan segera.. maka idea dlm kepala aku.. restoran makanan segera yang dekat dgn rumah aku, sblum keluar dr kereta, belek dulu dompet.. berapa yg tinggal, cukup tak utk baki bbrp hari sblum gaji.. okeh.. boleh la belanja xlebih dr rm20.. dan utk kami 3 beranak.. bukan utk aku sorang tau.. smbil beraatur tgu giliran.. mata dah tgk apa menu yang pada dgn bajet sebanyak itu utk 3 org.. okeh.. dapat.

dan di hadapan aku, pelajar... dia order utk makan disitu.. dgn belanja lebih dari bejet aku.. dan comfirm utk dia makan sorang... wow.. byknye duit dia... dan dia seorang pelajar!!!!

xpelah.. fikir positif.. mungkin dia ikat perut 2/3 hari utk dapat makan sekali sekala macam tu.. dan aku plak ikat perut 2/3 mgu utk dapat sekali sekala makan mcm tu.. hehe

sapa kata ekonomi makin sempit..klu aku, yea aku rasa macam tu.. tp aku tgk org lain belanja makin mewah je.. serius, studnt aku boleh makan ptg di secret recipy.... hampir setiap mgu.. aku plak yg jeles.. nak makan donut big apple pun.. tgu betul betul teringin sgt sgt.. nak makan secret recipy.. tgulah.. smpai tekak ni dah xmau kek murah lain... aksesori hp, pakaian jangan cakapla.. aku ni kasut bata je.. baju yang lelong 3 pasang rm50.. pastu... mak buatkan sndiri. hp, yg besar nilah.. itu hp, itu tab..dan itu mmg keperluan.

ni belum 1 april.. lepas 1 april, aku nak tgk adakah mereka masih mampu semewah itu.. aku tak kisah klu betul mampu.. tp aku risau klu wang itu adalah atas kesusahan dan penderitaan orang lain...mak ayah mereka... atau ptptn mereka yang nnt hanya akan menjerut diri mereka sndiri juga...

Tuesday, March 24, 2015

fikir orang lain..

aku selalu cakap begini pada rakan rakanku.. atau adik adikku.. atau pelajar pelajarku...
bila kawin.. lupakan utk memikirkan tentang diri sendiri sahaja..  kawin memerlukan kita memikirkan orang lain yang adakalanya lebih dari kita fikir diri sendiri...

no more.. ttg apa aku nak makan.. tp apa pasanganku nak makan..anak2 nak makan..
no more.. apa aku nak pakai.. tp apa pasangan nak pakai.. anak anak nak pakai..

belum masuk time raya.. belum masuk time sakit.. atau apa apa event tertentu..
semua itu kena fikir orang lain dulu...

Nampak macam susah kan.. Nampak macam.. berat kan.. tapi ada sesuatu yang buat ramai ibu ibu dan isteri di luar sana.. terus dalam situasi ini.. kerana.. BAHAGIA....
 melakukan sesuatu lebihkan orang lain.. itulah KEBAHAGIAAN.... :)

Wednesday, March 18, 2015

berjuang tak pernah senang.....

berjuang utk hidup..
untuk pertahankan kehidupan
untuk meneruskan kehidupan
untuk memartabatkan kehidupan
untuk menghargai kehidupan
untuk kelangsungan kehidupan

semua perlu dengan pelbagai perjuangan...
dan mana ada perjuangan yang mudah...

so kenapa risau kalau perjuangan kita susah.. sebab itu sunnatullah..

so happylah.. berbahagialah bila rasa susah berjuang!!!!! :)