relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, August 30, 2014

aku anak malaysia merdeka

Aku anak merdeka..
Bangga dengan merdeka..
Bangga dengan selesa
Bangga dengan segalanya tersedia
Bangga dengan hanya menerima
Bangga dengan segala nikmat percuma

Cuma tak dapat nak jangka..
Banggaku sampai bila..
Takut tak sampai bila bila
Dan risau mula menerpa..
Aku anak merdeka..
Anakku anak merdeka
Cucu cucuku?
Cicit cicitku?
Bagaimana nasib mereka?

Friday, August 29, 2014

kerap beli kasut..

jap lagi nak kena ke kadai.. cari kasut..
rasa mcm baru je ajak habibi pi cari kasut.. hmm.. tahun ni.. aku dah beli 3 kasut.
dan petang ni nak beli lagi? melampau... eh taklah..

kasut pertama aku.. bila pijak..dah dapat rasa batu tu tajam ke tak..kalau pijak atas air.. comfirm basah kaki aku.
kasut kedua.. atas dan tapak dah tak tahu beza dah.. sama nipis je atas bawah.. hehe
kasut ketiga.. ni masih boleh tahan..tapi takleh bawa majlis rasmi, tak bertutup depan..

huhu.. mmg kena beli la kan? keperluan bukan kemahuan..

disebabkan aku mmg akan beli kasut sekurang kurangnya 3 bulan sekali.. pernah aku disyorkan.. beli la yang mahal sikit.. beli yang brand sikit.. tak rugi pun malah boleh pakai sampai 3 tahun..
aku pun ikut la nasihat tu.. beli kasut yang 4xganda harga kasut aku yang biasa ni.. dgn harapan tahan 4 kali lama.. dan..... hmm.. tempoh hayatnya.. 4 bulan je... hahaha

xpelah.. beli je yg murah.. boleh selalu menyoping nyoping.. hehehe

Monday, August 25, 2014

sapa pantang tunggu org?

Tapi.. aku pantang kena tunggu terutama klu alasan yg mmg tak munasabah..
Klu sebab yang lojik..ok la.. kdg kita pun terbabas juga masa seminit dua..
Bila nak marah.. rasa mcm aku ni teruk sgt., xpandai sabar.. tapi org yang sengaja buat org lain tunggu tu tak teruk ke

Wal asr..mmg manusia selalu dalam kerugian..bila xpandai hormat masa sendiri apalagi x pandai hormat masa orang lain..

Wednesday, August 20, 2014

seni itu kreatif.. atau kreatif itu seni?

awak ni senila..
mst awak kreatif..

awak ni kreatif...
berseninyaa...

ramai kata klu seseorang tu kreatif dia mst seni.. atau sebaliknya..
bagi saya.. dua tu berbeza la..

seni tu takrifnya.. errr... apa ntah hahaha.. cuma bahasa mudah.. menarik perhatian tentang kehalusan dan kecantikannya..juga kekemasannya..

kreatif tu plak.. sesuatu idea segar dan asli.. bukan tiru.. bukan juga lakonan.. ia unik!

lain kan... hmm..
org yang seni kadang ia teliti dan cermat.. focus maka hasilnya sesuatu yang menarik..wlupun org lain ada juga buat bnda yang sama...atau atas idea org lain.

org yang kreatif..buat sesuatu atas inisiatifnya sendiri.. caranya sendiri dan maka hasilnya sesuatu yang unik.. walau x cantik.. hehehe

hmm..saya xsuka orang kata saya ORANG SENI... tapi saya suka orang panggil saya ORANG KREATIF!!!
 ;)

Thursday, August 14, 2014

byk cerita di sebalik satu cerita...

satu cerita.. ada banyak cerita di belakangnya..
dan kita je yang menyembunyikan banyak banyak cerita itu sbb kita hanya nak tonjolkan 1 je cerita..kononnya itu MAIN POINT.. sdgkan byk kisah di sebaliknya yang disembunyikan..
bukan kisah politik je.. bukan juga kisah ekonomi..

tapi cerita cerita lain juga.. boleh tak kita cakna semua cerita..walau hanya nak tahu satu cerita..

sbb takkan jadi satu cerita PENTING tu tanpa cerita cerita yang lain..

Saturday, August 2, 2014

switch mood...refresh minda..

Dari mood raya.. akan bertukar ke mood keje...
Hmm.. bnda ni normal dan semua org rasa..dari budak sekolah smpi pd yg dah pencen..
Perlu ada pertukaran mood ni utk refresh kan mental, jasmani dan rohani...
Dulu ada seorang ust saya cakap.. bagus klu  kita berpindah randah..mengembara sbb ia akan mengubah mood.. dan bila mood berubah akan ada yg direfresh..
Dalam islam pun..diatur pelbagai aturan dan disiplin..ia utk perubahan mood..
Hmm.. ok.. mood malas dah bertukar ke mood teruja.. :)