relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, April 25, 2016

xde masalah.. itulah masalah

bila ada masalah.. rasalah diri itu manusia sekerdil kerdilnya...
sbb waktu itu memang akan mengharapkan pertolongan YANG MAHA KAYA..

yang jadi bertambah masalah.. bila tak sedar diri kita bermasalah.. dan makin membongkak melawan YANG ESA

oleh itu bersyukurlah bila kita sedar kita ada masalah.. atau kita bermasalah.. itu runang kita baiki dan betulkan kehidupan dan cara kita

dan bermasalah besar kita tak tahu kita bermasalah.. sapa nak bgth tu.. huhu.. sbb tu allah selalu ketuk hati dan kepala kita dengan ujian ujian di sekeliling kita. supaya kita sedar... YA ULIL ABSOR.. sedarlah......

Saturday, April 23, 2016

saya bagi 4 ha

si abang pandai mengajuk.. apa pun..
tengok apa pun cepat lekat dalam kepala dia.. musim maharaja lawak mega tahun ni.. juri komen dgn sertakan berapa ha yang dapat..

maka abang ni.. kadang dia main dgn si kecik.. adala sesuatu yang menggelikan hati dia.. dia pun cakap pada adik dia.. "hadeejah, saya bagi awak 4 ha"
ibu dia yang dengar bedekah gelak terlebih lebih ha.. hahahahahahaha

satu malam tu, si abang teman ibu dia.. waktu drive ibu pun nansyid.. zikir.. sambil pesan.." Muhammad kenala zikir.. nnt Allah bagi pahala.
dia balas " Allah bagi 4 ha kat ibu..."
hahahahaha... taktahulah.. apa yang lucu.. ibu ke anak ibu? hehehe

Wednesday, April 20, 2016

#JANGANKECAM

hihihi..
aku baru nak belajar berhasttag hashtag ni..
kadang dok baca.. apa kobondo la benatang ### ni..
rupanya ada maksud..
dan ialah salah satu kunci perkataan yang mudah..

cumakan.. dalam banyak banyak hashtag.. yang paling kerap jumpa ialah #jangan kecam

faham maksudnya supaya irg tak kecam status dia..ke apa ke..
tapi ayat dia kecam orang.. pastu dia #jangankecam..
huhuhu..
wtf... wei.. tak faham...

kita ni moden macammana pun.. adab sentiasa ada.. tak kira depan manusia atau depan pc..depan hp.. adab tu allah suruh jaga dalam bentuk perkataan, perlakuan mahupun penulisan.. malah apa yang di hati pun sebaiknya kita jaga..
jom sama sama kita ubah gaya penulisan kita...
#jomberubah :)

Monday, April 11, 2016

silap panggil nama

nama aku yang simple gila ni pun ramai org silap..
Diana la.. Narnia.. dania la..

hehehe..
aku pun selalu tersasul panggil nama studnt..
tambahan lak nama yang aku jarang nak sebut..
ada sorang studnt ni..lelaki.. setiap kali panggil attendant.. nama dia aku sebut silap.. hahaha.. hamper nak hujung hujung mgu.. barulah betul. kesian dia.. kena betulkan sebutan aku selalu

dan ada sorang ni plak.. dating ke meja dan bgth.. ustazah orang pertama sebut nama saya dgn betul.. orang lain semua panggil silap.. wah.. bangga aku.. hahahaha

apa pun, kita kena hormat nama orang.. terima teguran jika ada yang tidak suka dipanggil nama yg lain.. sbb nama ni satu kehormatan..

Tuesday, April 5, 2016

man lam yazuq la yadri

orang yang tak rasa.. dia tak tahu

inilah yang selalu berlaku antara kita.. kondem mengkondem antara satu sama lain.. kerana biasanya yang mengkondem itu tak pernah berada dalam situasi yang dikondem...

put urself in their shoes.. pepatah orang putih rambut perang pun ada.

dah jadi 3 bahasa dah post kali ni.. betul ke tak.. biarlah.. jangan kondem sbb kamu tak rasa apa aku rasa.. hehehe.