relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, April 28, 2011

Aku Budak Comel

Aku budak comel dan engkau Fina gemuk hehehe..ingat jangan kacau lagi memang nanti orang pukul...

hehehe... ayat di atas tak bermaksud apa -apa..dan tidak juga ada kaitan kepada siapa yang masih mati atau telah hidup..eh terbalik..masih hidup atau telah mati..
ayat dia atas sebenarnya satu game yang berjaya saya buat semalam...biasalah..bila kena invigilate..sehari sebelum invigilate dah gelisah sgt2..bukan apa..mmg sejarah kehidupan ku..hari invigilate lah hari yang paling menyeksakan..sebabnya..boleh baca post sebelum ini (Ngantuk Malas)...
maka 3 jam semalam aku isi dgn membuat game utk diriku sndriri..

game pertama:  jadikan huruf huruf yang kamu lihat itu sebagai satu ayat yang tidak putus..
 maka kebetulan ada huruf A hingga P tergantung di tgh dewan..maka ayat di atas lah jawapannya yang ku jawab dalam 1 minit saja..hehe..bijak tak? mujur sampai P je..kalau sampai Z..mahu 3 hari 3 malam aku duduk dlm dewan tu.

game kedua: beraksi sebagai makcik jaga tandas. setiap pelajar yng hendak ke tandas..mst melalui ku dan mengisi cek..bukan daa..borang keluar ke tandas..bila barisan menunggu panjang..adalah yang kena interview dgn aku..hehe

game ketiga: mencari wajah paling gabra. ni aku dapat kesan kepada sorang pelajar yang lewat 25minit..mujur lagi..kalau 5 minit je lagih..nangisla kau kat luar dewan tu..dia masuk kalam kabut..dan duduk betul2 depan aku..tak sempat tulis apa2..dah cakap" nak ke tandas"..hehe..syok betul tengok muka dia time tuh..aku tambahkan lagi perisa kegabraan dia..aku suruh dia isi dulu form periksa tu..mengeletar dia tulis..sebab takut dgn aku atau sbb tak tahan nak terkucil..hehe

game terakhir: mencari pakaian paling anggun. uhh..bab dressing..mmg aku tabik la kat bebudak nih..sntiasa yang terkini. pemenangnya ialah satu deretan 3 palajar perempuan..dari kasut sampai ke cara lilitan tudung..SAMA.. pastu kaler mmg sedondon lak tu..huhuhu..boleh jadi penari boria nih..

alhamdulillah..invigilate semalam menjadi mimpi ngeriku bertukar menjadi mimpi ceria.. : )

Tuesday, April 26, 2011

NGANTUK MALAS...

rasanya penyakit ngantuk malas bukan penyakit saya sorang kot..mst ramai kan yang menghidap sindrom yang sama..hehe
yang saya perasan saya akan mendapat virus ni waktu peperiksaan..dan waktu bukan peperiksaan.. waktu  bila bulan mengambang..dan juga waktu bulan tak mengambang.. waktu mendung dan waktu tak mendung.. waktu angin barat dan waktu angin tak barat..  pendek kata..setiap waktu la..hehe

saya kalau sy dihidapi mengantuk malas nih senang je dikesan...simtom simptomnye ialah..menguap dua tiga kali..tapi mata tak merah pun..pastu..akan carik tempat yang strategik utk berlabuh..cukup pengudaraan..sure terlelap..

punca ngantuk malas nih ialah..bila kena buat bnda yang sama di tmpat yg sama..cnthnye marking paper..
 tak bergerak..atau pergerakan yang tidak mencabar langsung..cnthnye jaga periksa. xde nak fikir apa2..atau byk kena fikir..tp malas nak fikir cnthnye kena buat paper..

ubat ngantuk malas ni senang.. habibi kata.."kn enjoy..marking tuh  sambil senyum..barulah tak ngantuk.."

aduh cik abang..rasa macam kertas nih mengejek balik je bila senym sorang2 sambil marking ..hehe

 any idea...ubat ngantuk malas nih????

Monday, April 25, 2011

kecanggihan yang menyusahkan..

soryla..
sy bukan anti bnda canggih..yelah..kalau tak bnda canggih..sy tak berblog begini..
tp kan..rasa menyampah dgn bnda2 canggih ni..rasa macam menyusahkan lagi adalah...
paling kesian kes semalam..
studnt saya..budak baik..pelajar non muslim..
dia mmg spnjang semester bersama saya dan semua carrymark dia ada dan markah pun..bagus..tapi sayang hanya kerana tersalah daftar..dia tidak dapat mnduduki exam.
hmm.. nak marah nih..nak marah kat sapa ntah..hehe

Wednesday, April 20, 2011

sory bapak polis...

semalam..
keluar dari opis lebih kurang pukul 930am..igt nak ke kuching buat pasport..
so dgn kekonfidenan tidak akan ada apa gguan pagi ni..dgn senang hatinya keluar dr uitm..
elok2 keluar je dr pagar uitm..alamak ada bapak polis melambai2 suruh berenti..mulalan ksenangan tu diragut..kelamkabut tarik tali pinggang..dah terbelit dah ni..hanya ketiak kanan je sangkut..tak smpi ke pinggang pun..sudah..habis la aku kali ni...
bapak polis tuh..dgn penuh ketegasan mintaku berenti di tepi..patuh pd arahan..aku pun berenti.. dengan kenyih kambing..aku buka tingkap... bapak polis tgk roadtax aku..lulus! dia datang ke tingkap..matilah aku..tali pinggang aku tak sempat  masuk..huhuhu.. minta lesen  dan ic..serius bapak polis tuh..
tangan aku menggeletar..bila tgn kiriku mencapai beg di tempat duduk sebelah..ntah tetiba tangan terbidas wiper..siap dengan air sabunnya sekali..
"eh eh..kenapa nih?" bapak polis menepis air sabun yang termercik di mukanya..aku kelam kabut tutup..dan smbil minta maaf sgt2 aku sua ic dan lesenku... bapak polis yg td serius giler ketawa tiba2..kakaka.. mungkin bagi dia terlalu lucu aku gabra sampai terbuka semua wiper di depan...dan terus mintaku pergi setelah lesen dan ic ku lulus!

mungkin aksi secara tidak sengajaku tadi telah menyelamatkanku dari dikesan melakukan jenayah jalanraya( tak pakai tali pinggang) :D
SORY BAPAK POLIS....

so..utk pengajaran..kalu korang terkantoi mcm aku..buat2la terbidas wiper dan air sabun tu..insyaallah selamat..hehe

Monday, April 18, 2011

stress...

isu panas terkini..
isu stress yang bersangatan..
kes bunuh diri bukan lagi perkara baru..
jenayah juga berpunca dari STRES!!!

siapa yang bersalah?
takkan nak salahkan si penghidap stress kerana gagal mengawal tekanan?
yang memberi tekanan? terlepas dan langsung tidak dibicarakan...ADIL?

kronologinya mcm nilah..
rumah X terbakar...berpunca api rokok Y yang dilemparkan ke rumah X..
marahkan X kenapa biar api merebak..kenapa tak kawal api?
tapi tak salahkan Y... Y terlepas...


dalam kes tekanan pun..sepatutnya yang memberi tekanan itu dibicarakan..
atas alasan apa dia mewujudkan tekanan itu?

cth: M nak bunuh diri kerana N tolak cinta dia.. N perlu dibicarakan kenapa membawa tekanan melampau kepada M...
J didapati mendapat sakit jiwa kerana tekanan di tempat kerja.. Boss J perlu dibicarakan kenapa memberi tekanan melampau kepada J..

sy tak pernah..atau mungkin terlepas pandang dan dengar ada kes perbicaraan mendakwa orang yang menjadi punca tekanan...
HARAP SANGAT ADA PERUNTUKAN UNDANG2 TERHADAP MEREKA YANG MEMBERI TEKANAN MELAMPAU TERHADAP ORANG LAIN...

p/s : tengah stress nih..banyak kena kemaskini fail..kalau lah ada undang2 tu..sy akan dakwa pihak2 audit yang mendatangkan kesengsaraan dalaman terhadap kami..hehehe

Saturday, April 16, 2011

klik klik PR Sarawak

aku bertuah..
PR sarawak kali ini..aku melihatnya secara langsung..tnpa perlu perantara Sayang Sarwak..
secara umumnya..bolehlah ku katakan PR Sarawak kali ini agak sengit..agak bombastikdgn isu-isu peribadi samaada dr pihak kerajaan atau dari [ihak pembangkang..
jom selusuri KLIK KLIK dari kensa kameraku yang mungkin tidak akan keluar dalam SAYANG SARAWAk.. sayang kalau tak tengok,...hehe
hmm..teringin plak nak tgk kat  kelantan nnt ada tulis papan tanda macam ni plak " KAMPUNG KAMI TIDAK MENERIMA PERTI BN, INI BUKAN SARAWAK!"

ni lak suasana mengundi di Muara Tuang..yup..suasana tenang..tiada tarik menarik..tidak terdengar maki hamun atau sorakan..
pengundi hantu pun..dapat dikesan oleh kamera aku tau..ada 2 orang..jgn report kat SPR tau..hehe

Wednesday, April 13, 2011

kenali 'shit' anda

okeh..
sebelum meneruskan pembacaan..harap anda jauhkan diri anda dari sebarang makanan dan minuman..
apa-apa yang berlaku semasa atau selepas membaca post ini..di bawah tanggungan sndiri.. : )

jom kenali shit ....
kerna ia menentukan tahap kesihatan anda...

anda dalam kategori sehat apabila
shit anda terapung....

anda sakit
kalau shit tenggelam
atau shit cair...nama lain cirit daaa..

anda perlukan tambah air dan pelawas...
kalau shit anda berwarna gelap

usus anda sehat..
kalau shit keluar tidak putus putus dan tidak berdarah

kesimpulannya...
shit yang cemerlang ialah shit cerah,terapung dan sederhana keras..
semoga kita bersama-sama menjaga kecemerlangan shit kita.... : D

Tuesday, April 12, 2011

aku lelaki..

aku lelaki yang pemalu..
malah lebih malu dari perempuan
sbb aku tidak akan dedahkan peha dan pusatku di khalayak..
aku malu...

aku lelaki yang penakut..
malah lebih takut dari perempuan
sbb aku tidak akan keluar bersama orang yang tidak ku kenali
aku takut...

aku lelaki yang cerewet...
malah lebih cerewet dari perempuan
sbb aku tidak akan makan sebarangan tanpa kisah halal dan sucinya
aku cerewet...

aku lelaki yang sopan...
malah lebih sopan dari perempuan
sbb aku akan menjaga tutur kata ku dan adab pandangan
aku sopan...

aku lelaki yang warak...
malah lebih warak dari perempuan
sbb aku tidak akan benarkan org menyentuhku yang bukan mahram
aku warak

 

aku lelaki..eh..aku perempuanlah..
dah konfius lak aku ni lelaki ke perempuan..
kena tanya husben nih..hehehe

Saturday, April 9, 2011

dosa tak keluar dari Islam?

semalam sy membincangkan dgn pelajar ttg hukum2 Islam iaitu HUDUD ,QISAS dan takzir...(silibus kepada pelajar non muslim), budak2 ni nampak berminat sangat..mungkin bnda ni baru bagi mereka apatah lagi baru mereka tahu apa sebenarnya HUKUM ISLAM yang ditolak mentah2 oleh ORANG-ORANG ISLAM sendiri..tetiba keluar satu soalan dr seorang pelajar perempuan.
"saya ada seorang kawan lelaki muslim, kalau nnt saya nak berkahwin dengan dia, tapi dia yang memeluk agama saya..berdosa tak dia? tapi niatnya baik..."
saya agak terkejut..tapi biasalah control macho la..hehe
"NIAT BAIK?"
"yea..dia masuk dalam agama saya untuk ambil hati keluarga saya dahulu..nnt lama2 barulah dia dan saya akan memasuki agama Islam.berdosa tak dia?"
hmm..saya ambil masa yang lama juga untk mengatur jawapan..takkan sy nak jawab hukum murtad ni BUNUH. sbb ini adalah pelajar non muslim..
hmm..kami orang Islam..tidak dibenarkan keluar dari Islam walau apa niat sekalipun..kerana ia adalah AGAMA..bnda yang tidak ada yang lebih tinggi darinya walaupun CINTA... ia bukan sekadar dosa..malah ia adalah dianggap keluar dari landasan agama yg benar..dan ia sama hukum dengan orang-orang kafir.
hmm..sy amat tidak berpuas hati dgn jawapan saya..sbb lepas tu dia tanya lagi: " so, dia tak berdosa la yea? huhu..dia ke aku yang faham soalan nih?
saya jawab; "BERDOSA AMAT AMAT BESAR SAMPAI TIDAK BOLEH DIAMPUNKAN MELAINKAN DIA MENGUCAP 2 KALIMAH SYAHADAH KEMBALI!!!"

Thursday, April 7, 2011

tak cukup la 24 JAM

waktu masa terasa begitu berlalu cepat ni..
waktu kerja bertimbun yang perlu disegerai..
waktu itu..mulala kepala ni terpikir DORAEMON..
ALAT MENGHENTIKAN MASA... @ ALAT MELAMBATKAN MASA...
hmm..terasa nak mcm tu plak..
tapi astagfirullahalazim..
salah aku menyalahkan susunan Tuhan..
dari dulu sampai sekarang 24JAM je..
tak pernah bertambah atau berkurang
yang bertambah bebanan dan tugasan..
jadi apa kena buat ek?
tangan tetap 2..otak tetap satu..badan pulak..terlebih bekerja mulalah ngantuklah..penatlah..terasa nak demamlah..
dan sedih sangat..banyak yang tercicir dan terasa atas kesibukanku..
insyaallah Jumaat ni kerja akan settle semua..boleh kembali normal seperti sedia kala..dan kenala pujuk balik si dia yang terasa..
nak tahu sapa yang terasa...
NONE..hehe..kucing aku..sian dia merajuk minggu ni tak bagi dia makan..tak datang terus...kalau tidak..buka je pintu..ada la muka kesian dia depan pintu..SORY NONE..

Wednesday, April 6, 2011

tq to'wan... sedih teramat... xtentu arah..

TQ TO'WAN...
terima kasih bebanyak tolong promote blog nih..
mulanya blog ni blog syok sndiri..
tp ye lah..kdg tak sedar yang diluahkan tu..rupanya dapat juga memberi perkongsian kepada org lain..
tapi tu lah..time dipromosikan tu..time tu lah xleh nak bagi input bermanfaat..yg merepek mcm ni boleh lah.. 3 tajuk dalam 1 entry lak tuh..hehe

SEDIH TERAMAT...
kes adik saiful didera hingga mati..
bila dengar je..rasa sedih teramat..
sampai tak sanggup tgk rupa jenazah wlu dlm akhbar
yea..mmg dah selalu dgr kes dera smpai mati ni..
tp yg ini lain..mungkin kerana ada sangkut paut dr sudut mangsa dan pemangsanya..
hmm..komen saya: budak tu dah selamat dah..ta perlu nak kesian dah..dah sah sah tempat dia di jannah. tapi kesian pd pemangsanya: NIAT TIDAK MENGHALALKAN CARA..tapi selagi mana belum ajal..selagi itu ruang taubat terbuka.
dan kepada mereka yg lain yang berkaitan: jgn kerana satu sudut kain terkena taik..seluruh kain nak dibuangnya..basuh je lah tempat kena najis tu..atau takdapat dibasuh pun..potong bahagian tu sudah..

X TENTU ARAH..
haa..ni mungkin sbb perubahan waktu jadual yang agak drastik..jadi kepala mmg rasa tak tentu arah.. itu nak buat..ini nak buat.. pendek kata kewajipan lebih banyak dari masa.. hmm..smntara nak disesuaikan dgn jadual baru ni..mmg harap sgt2 kerjasama dari insan tersayang..hehe..