relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, April 20, 2011

sory bapak polis...

semalam..
keluar dari opis lebih kurang pukul 930am..igt nak ke kuching buat pasport..
so dgn kekonfidenan tidak akan ada apa gguan pagi ni..dgn senang hatinya keluar dr uitm..
elok2 keluar je dr pagar uitm..alamak ada bapak polis melambai2 suruh berenti..mulalan ksenangan tu diragut..kelamkabut tarik tali pinggang..dah terbelit dah ni..hanya ketiak kanan je sangkut..tak smpi ke pinggang pun..sudah..habis la aku kali ni...
bapak polis tuh..dgn penuh ketegasan mintaku berenti di tepi..patuh pd arahan..aku pun berenti.. dengan kenyih kambing..aku buka tingkap... bapak polis tgk roadtax aku..lulus! dia datang ke tingkap..matilah aku..tali pinggang aku tak sempat  masuk..huhuhu.. minta lesen  dan ic..serius bapak polis tuh..
tangan aku menggeletar..bila tgn kiriku mencapai beg di tempat duduk sebelah..ntah tetiba tangan terbidas wiper..siap dengan air sabunnya sekali..
"eh eh..kenapa nih?" bapak polis menepis air sabun yang termercik di mukanya..aku kelam kabut tutup..dan smbil minta maaf sgt2 aku sua ic dan lesenku... bapak polis yg td serius giler ketawa tiba2..kakaka.. mungkin bagi dia terlalu lucu aku gabra sampai terbuka semua wiper di depan...dan terus mintaku pergi setelah lesen dan ic ku lulus!

mungkin aksi secara tidak sengajaku tadi telah menyelamatkanku dari dikesan melakukan jenayah jalanraya( tak pakai tali pinggang) :D
SORY BAPAK POLIS....

so..utk pengajaran..kalu korang terkantoi mcm aku..buat2la terbidas wiper dan air sabun tu..insyaallah selamat..hehe

1 comment: