relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, April 9, 2011

dosa tak keluar dari Islam?

semalam sy membincangkan dgn pelajar ttg hukum2 Islam iaitu HUDUD ,QISAS dan takzir...(silibus kepada pelajar non muslim), budak2 ni nampak berminat sangat..mungkin bnda ni baru bagi mereka apatah lagi baru mereka tahu apa sebenarnya HUKUM ISLAM yang ditolak mentah2 oleh ORANG-ORANG ISLAM sendiri..tetiba keluar satu soalan dr seorang pelajar perempuan.
"saya ada seorang kawan lelaki muslim, kalau nnt saya nak berkahwin dengan dia, tapi dia yang memeluk agama saya..berdosa tak dia? tapi niatnya baik..."
saya agak terkejut..tapi biasalah control macho la..hehe
"NIAT BAIK?"
"yea..dia masuk dalam agama saya untuk ambil hati keluarga saya dahulu..nnt lama2 barulah dia dan saya akan memasuki agama Islam.berdosa tak dia?"
hmm..saya ambil masa yang lama juga untk mengatur jawapan..takkan sy nak jawab hukum murtad ni BUNUH. sbb ini adalah pelajar non muslim..
hmm..kami orang Islam..tidak dibenarkan keluar dari Islam walau apa niat sekalipun..kerana ia adalah AGAMA..bnda yang tidak ada yang lebih tinggi darinya walaupun CINTA... ia bukan sekadar dosa..malah ia adalah dianggap keluar dari landasan agama yg benar..dan ia sama hukum dengan orang-orang kafir.
hmm..sy amat tidak berpuas hati dgn jawapan saya..sbb lepas tu dia tanya lagi: " so, dia tak berdosa la yea? huhu..dia ke aku yang faham soalan nih?
saya jawab; "BERDOSA AMAT AMAT BESAR SAMPAI TIDAK BOLEH DIAMPUNKAN MELAINKAN DIA MENGUCAP 2 KALIMAH SYAHADAH KEMBALI!!!"

No comments:

Post a Comment