relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, February 25, 2014

kelam dan kabut..




inilah status saya sekarang.... hehehe
tapi kan...
makan tetap kenyang
tidur tetap lena..
mandi tetap basah... :)
 


Monday, February 17, 2014

smartphone... hamba ku...

huh.. xterkejar teknologi sekarang ni.. belum habis belajar yang ni.. datang pula jenis baru..
hohogho..

dan aku , xterkecuali rasa teruja dgn bnda2 baru ni..
tujuan utk melicinkan tugas.. utk nampak lebih teratur.. dalam erti kata.. itulah hamba abdi kita zaman moden.. tukang gerak, tukang igtkan tarikh tarikh tertentu.. tukang simpan dokumen.. tukang ambik gambar, tukang hiburkan tuan dgn game gamenya..hehe

huh..tp kan.. rasa mcm lebih tak teratur je.. hahaha.. dgn cepat habis baterinya.. dgn line tenet yang slowwwww... dgn nak kawal dari anakda lagi.. huhu.

betullah.. klu kita silap kendalikan barang.. kita jadi hamba dia, bukan dia jadi hamba kita..

Wednesday, February 12, 2014

wordless wednesday2014# bahagia



saya pilih malaysia
opps...
saya pilih BAHAGIA... :)
 dunia dan akhirat... ameeeeeen

Tuesday, February 11, 2014

ini bukan cobaan... ini betul betul..

sabar bila kena cobaan.. betul.. memang sabar..tapi kena tambah satu lagi.. REDHA..ini yang payah.. selalu bila dapat cobaan..kita akan tertanya..apalah silap aku.. apalah dosa aku.. bukan tak boleh.. tp takut ada rasa xpuas hati.. cth :  org lain buat..ok je.. errmm..sebelum ini aku buat xde plak jd mcm ni..

cobaan bukan sekadar cobaan.. ini betul betul.. betul betul tuhan uji..kerana dia sedang 'berbicara' dengan kita... Dia 'panggil' kita...

kita selalu anggap kita 'Tuan' pada Tuhan.. apa kita nak..kita nak Tuhan tunaikan..apa kita taknak kita xmahu Tuhan berikan. siapa kita?????????

sbb tu REDHA tanda sifat seorang hamba... nak banyak tp dapat sikit... REDHA.. nak yang itu, tapi dapat ini...REDHA.. xmau kehilangan, xmau kesakitan, xmau kesusahan..tapi klu dapat.. REDHA..

nak REDHA ni..dgn kita rasa ALLAH beri yang TERBAIK utk kita...

ini bukan cobaan..ini betul betul betul... ALLAH tak pernah ZALIM...buat sesuatu tanpa tujuannya.. menghukum sesuatu tanpa alasannya, memberi sesuatu tanpa sebabnya, mengambil sesuatu tanpa hikmahnya... :)