relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, February 11, 2014

ini bukan cobaan... ini betul betul..

sabar bila kena cobaan.. betul.. memang sabar..tapi kena tambah satu lagi.. REDHA..ini yang payah.. selalu bila dapat cobaan..kita akan tertanya..apalah silap aku.. apalah dosa aku.. bukan tak boleh.. tp takut ada rasa xpuas hati.. cth :  org lain buat..ok je.. errmm..sebelum ini aku buat xde plak jd mcm ni..

cobaan bukan sekadar cobaan.. ini betul betul.. betul betul tuhan uji..kerana dia sedang 'berbicara' dengan kita... Dia 'panggil' kita...

kita selalu anggap kita 'Tuan' pada Tuhan.. apa kita nak..kita nak Tuhan tunaikan..apa kita taknak kita xmahu Tuhan berikan. siapa kita?????????

sbb tu REDHA tanda sifat seorang hamba... nak banyak tp dapat sikit... REDHA.. nak yang itu, tapi dapat ini...REDHA.. xmau kehilangan, xmau kesakitan, xmau kesusahan..tapi klu dapat.. REDHA..

nak REDHA ni..dgn kita rasa ALLAH beri yang TERBAIK utk kita...

ini bukan cobaan..ini betul betul betul... ALLAH tak pernah ZALIM...buat sesuatu tanpa tujuannya.. menghukum sesuatu tanpa alasannya, memberi sesuatu tanpa sebabnya, mengambil sesuatu tanpa hikmahnya... :)

No comments:

Post a Comment