relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, October 13, 2011

apa nak buat dgn orang sakit mental

pagi-pagi ni, dalam inbox fb dapat satu soalan dr bekas studnt yang dah keje,

"ustazah..kawan sekerja saya baru keluar wad sakit mental, apa perlu saya buat yea, dia ni mmg selalu bergaduh dgn saya."

haa..ni jawapan dr doktor pakar sakit jiwa, ;D

jgn tambahkan tekanan pd dia. jgn ungkit kesalahan2 lama dia, jgn cetuskan pergaduhan, klu dia yg mulakan ignore je, agp je dia tu bebudak. kan org sakit mental ni dikira tidak mumayyiz.

solawat adalah penawar mujarab utk kerunsingan, suruh dia solawat banyak2, klu dia tak dpt, tolong solawatkan pada pesakit dan usap ubun-ubunnya.

dan yg ni rasanya semua org tahu, cuma tak amalkan je, WUDUK. rasa gangguan tu nak datang je, amik wuduk..gangguan tu mungkin dr syaitan, syaitan itu dr api..dan wuduk boleh memadamkan api.

okeh itu aje, nasihat dr saya, jgn lupa bayar fee consultant yea..hehe

1 comment: