relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, October 5, 2011

dilema cari menantu...

berbual dgn orang lama..banyak faedahnya..
dan ini antara yang boleh aku kongsikan di sini..mana tahu buat yang belum berkahwin..boleh ambil buat panduan..
si polanah punya anak lelaki hampir penghujung 20an..dan masalahnya sekarang, si anak masih tidak mahu berkahwin, pelbagai calon dah disua..tapi xde satu yang berjaya membuka hati anaknya..
hmm.. aku kesian bukan pada si lelaki tadi tapi pada si ibunya.. yang lebih berat menanggung dilema ialah si ibu,memikirkan siapalah yang akan menyambung tugasannya menjaga makan minum, basuh pakai anaknya nnti.

"akak nak menantu macam mana"
"tak perlu cantik sangat..nnti susah hati cemburu. xnak yang sosial sgt, nnt tak lekat rumah, nak yg pndi masak.. yang penting nak yg ada agama"

"hmm.. si #### nak yang macam tu gak ke?"

"dia taste lagi tgi, nak yang putih gebu, taknak yg gemuk, yg berkerja, yg open minded, pening la kepala akak nak memenuhi citarasanya, akak dah ada calon yg memenuhi citarasa akak, tapi calon tu tak memenuhi citarasa dia, tolongla doa bg dia terbuka hati utk terima calon yang akak suka ni"

kesimpulannya..si ibu lebih dalam dilema berbanding si anak tadi.

wahai yang masih belum berkahwin, dalam dilema anda memilih kriteria pasangan hidup jangan abaikan kriteria pilihan ibubapa... betul,kita yang nak kawin, kita yang nak hidup dgn pasangan kita, tapi ibubaapa yang lebih mengenali diri kita dr kita sndiri lebih kenal siapa calon yg sesuai buat kita..

:) kalau aku pilih menantu nnti, senang je. sapa sanggup jaga makan minum aku, basuh kencing berak aku kalau aku sakit , baru boleh jadi menantu aku..huhu..lagi demand..hehe

No comments:

Post a Comment