relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, October 6, 2011

kalau datang sarawak, jangan lupa jenguk delima..

ini tahun ketiga aku di sarawak, dan br ini ada jodohku bertemu dgn delima... hehe.
mungkin kerana aku membawa kembarnya 'delina' bersama..hahaha

kami sampai memang pada waktu yang tepat..delima menonjolkan dirinya utk bertemu dengan kami. cuma pertemuan itu tidak seperti yang kami sangka dr awal, ingatkan kami yang akan menonton delima, tapi jadi terbalik, delima yang menonton kami...hehehe
inilah delima..hehe..kerusi tu, kami yg sepatutnya duduk utk tengok dia..tengok dia yang duduk dan tengok kami.. huhu
delima dan anaknya..taktau la nama apa, lupa tanya..
ni kerabatnya yang lain...

hmm..delima ni orang utan..dah 14 tahun dia menghuni TAMAN HIDUPAN LIAR SEMENGGOH, dan aku suka sgt cara penjagaan habitat haiwan di ini, dibiarkan liar, cuma sikit ruang untuk diberi makan, dan selain dr waktu makan, orang orang utan ini akan bebas kembali ke hutan..

hmm..msti korang pelik, kenapa delima duduk di kerusi, kami pengunjung ke mana?ke mana lagi larilah, mula2 hajat hati nak usap dia, nak dokong anak dia, tapi telah diwarning oleh penjaga di situ, dia kata delima dah mematahkan kaki dan mengkepak jari seorang penjaga di situ, dan dia telah dicop sebagai 'amat merbahaya'.

delima, aku tak salahkan kau, aku tahu kau taknak orang kacau anak kecik kau yang comel tu kan.. delima, kau adalah ibu orang utan yang patut dicontohi oleh manusia2 hutan kat luar sana yang sanggup lempar dan bunuh anak kandung sndiri.. kalau kau baca paper mst kau akan rasa nak kepak2  jari2 tangan yang buang anak tu kan...

OKEH, KALAU KORANG DATANG SARAWAK, JANGAN LUPA JENGUK DELIMA YEA!!! :)

No comments:

Post a Comment