relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, June 11, 2011

NoNe..ku

None..
ini buka bahasa omputeh tau.. ni nama kucing angkatku..
maksud kucing angkat.. aku ni tak rasmi jadi penjaganya..sekadar sambilan je.
NONE.. nak sebut none: sebutan 'e' tu macam org kelantan sebut 'kelate'

pelik tak nama kucing ni..
mmg pelik sepelik perangainya
kita bagi lauk fresh..tak masak lagi..tak makan.. hanya lauk yang dah dimasak penuh baru dia makan..
pastu feberet dia ikan bilis..isk isk isk..apa punya selera daa
hmm..aku pun taktahu mcm mana boleh keluar nama NoNe..otometik..bila tgk dia dan telatahnya..keluarlah nama yg bersesuaian dgnnya..dia menyahut lak aku panggil..tanda setuju la tu..hehe aku dan habibi selalu gelakkan dia sbb dia selalu buat muka 'serius tak jadi'
hehehehe
kucing jantan..selalu nak tunjuk macho..tapi si none ni..mukanya lucu..walau dia tak buat memek muka apa pun..
sorylah none..kami selalu gelakkan none..
tapi bila none tak datang rumah dalam sehari..kami pasti rindu..dan akan menjenguk-jenguk none di rumah jiran jiran
ingat lagi waktu aku mula pindah rumah baru ni..waktu tu terdetik nak bela kucing.. mungkin atas niat mulia ni..none lah yang mula menjengukkan muka.. mula2 bukan main liar..tak boleh didekati langsung..tapi disebabkan diriku sabar menguratnya.. dia akhirnya jinak..malah menguratku balik..hehe.
sekarang ni..dia akan tidur di atas pelapik kaki 'welcome' dpn pintu rumah.. oklah jugak..jadi guard.
mana tahu..kerana dia tidur di situ..makhluk2 lain yang nyata atau halus..tidak dapat masuk ke rumah kami.
hmm.. ni lah gambar2 NoNe kami..
betultak muka NoNe..muka serius tak jadi..hehe?
MEOOOWWW.. none marah ambil gambar dia..hehe..

hmm..apa pun aku amat rindukan cecep.. selalu mimpi cecep..huhuhu

1 comment: