relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, June 1, 2011

plan A, plan B, plan C

cuti semester kali ni pendek sangat..
dan bila cuti pendek maka perjalanan bercuti ni kena la pendekkan..huhu
tak dapat balik kampung sendiri yg jauh..kita pergi kampung orang yang dekat..
lagipun amik cuti 1 hari je..

PLAN A..
ke taman negara bako..
best tau..ia terletak di sebuah pulau..
nak ke sana kena naik bot 40minit..
kat seberang sana ada 3 bukit yang boleh direntasi
dan sepanjang tracking tadi..byk haiwan2 unik boleh didapati
antaranya ni :
maka pagi ahad lepas, dgn semangat berkobar2 bw pakaian ganas( utk daki)
smpilah di perlabuhan..bila tanya nak ke seberang
"Maaf puan, dah penuh" kalu puan pergi balik hari boleh..utk menginap di sana,semua dah penuh"
huhuhu..ohh..monyet hidung panjangku..aku tak ditakdirkan bertemu dgn mu..
cedihnya...huhuhuhu

PLAN B..
mati kutu jugak ni...dgn 1 beg makanan..dan 1 beg baju..takkan nak balik rumah mcm tu je..
teringan K.H.. suaminya org local sarawak..
manala tahu ada apa2 cadangan bernas darinya
" hmm.. apa kata ikut akak balik kapit..kita sambut gawai di rumah panjang"
waahh..bestnye!!! ini bagai bulan jatuh ke riba.. hilang monyet hidung panjang..terbayang tidur di rumah panjang lak...hehe
hmm.."jom kita balik dulu..baju tak cukup ni..dan kita ke ofis..kn apply tambah 1 hari lagi ni"
begitulah terlalu happynye..sampai snggup apply tmbah cuti..
dah siap buat permohonan..siap juga kemas beg satu lagi..baru je nak keluar, tetiba dpt call dr K.H
"maaf nadiya, akak tak dapat bw nadiya dan suami ikut balik.. abang ipar akak eksiden pukul 10 tadi, kami semua akan ke sarikei je..tak terus ke rumah panjang.."

cedihnya..cedih lagi..tapi tak salahkan sesapa..pasti rancangan ALLAH LEBIH BAIK...

PLAN C
separuh hari dah berlalu begitu saja.. terus terlintas utk ke lundu.
hampir 3 jam juga perjalanan dr samarahan.. opps..sblm kecewa kali ke3..kn cntact dulu.
terus search resort di lundu..dan alhamdulillah dpt book 1 bilik..
dan inilah LONDON..opps..LUNDU.. kami main air dr air pasang sampai surut balik..dan dr air surut sampai pasang balik..hehe

 dan percutian ni dapat 1 bonus..
kami ke SEMATAN... dan permandangannya SUBHANALLAH...

alhamdulillah.. cuti yang indah..THANK YOU ALLAH...

No comments:

Post a Comment