relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, June 4, 2011

gayu guru gerai nyamai

faham tak?
tak faham kena masuk sekolah..sekolah yang ada bahasa sarawak..hehe
ni selamat hari gawai...
“Gayu guru gerai nyamai” bukanlah ucapan sempena Hari Guru tetapi ucapan sempena Hari Gawai Dayak yang dirayakan setiap 1 Jun setiap tahun di Sarawak.

alhamdulillah..tahun ni br berkesempatan sambut raya gawai di srwak..selalu pantang cuti..mst hilang dr bumi sarawak..hehe
dan kebetulan juga dapat jemputan dr seorang studnt orang bidayuh yg menetap di serian..dalam 1jam je perjalanan dr kota samarahan.

adat berkunjung ke rumah orang..bawalah sikit buah tangan..eh silap buah pisang dan buah naga..
kami sampai dalam jam 12.15 di rumahnya..
terus kami dijamu pelbagai juadah kiuih muih..kek sarawak homemade yang amat enak..dan lemang..
huh..feberet betul ni.. rendang ayam ada..daging masak kicap dan juga  'seeweed ' goreng..sedapnya..
jujur..sblm makan..ragu sikit..yelah..berlainan agama..tapi setelah diberi jaminan kehalalan..apalagi mmg semua sapu.. lagipun dia katakan..dia mmg ada saudara yang telah memeluk islam..mmg tahu apa org islam boleh mkn dan tak boleh makan.. lepas tu mereka ni plak kristian SDA.. yang mana pemakanan mereka lebih kurang macam org islam..babi tak makan..

maaf..takde gambar makanan... mmg tak sempat snap..sbb asyik makan,makan dan makan je..hehe


hmm..then kami terus ke tebedu.. ni sempadan sarawak dan pontianak..
nak singgah solat sini..tapi masjid tutup daa... aduh.. sikda orang solat ka sitok..kelak jin marik solat baru padan muka...( dah pandai berleter bahasa sarawak..hehe)

apa pun..selamat hari gawai.. 
buat deseerina: TQ banyak2 atas jemputan..terima kasih daun keladi..nnt kami datang lagi..hehe

No comments:

Post a Comment