relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, October 5, 2009

rumah terbuka 1 malaysia

4 Oktober,rumah terbuka abah. Sedihnya...anak sendiri tak dapat datang. Waa Waa!!! kalolah saya ni superwoman...ataupun gelpren superman..boleh terbang balik kampung sekelip mata.
tapi takpe..saya pun dah buat rumah terbuka yang terhad..hehe. maksudnya adala juga buat jamuan..jemput orang datang rumah makan. permintaan nak datang rumah tu ramai..tapi saya pandai2 la aturkan masa..mana boleh serentak datang.. oleh itu buat student2 tersayang..sory..jikalau ada yang dijemput betul2..atau yang dijemput2 ayam. jumaat lepas, alhamdulillah tuhan izinkan 1 group datang rumah, jumaat xde kelas, jadi boleh prepare sikit2. buat bihun soto..thanks aya..nadia culik ayam aya sampai licin semua nadia kebas.hehehe .oh ya..bukan nak citer pasal kesedapan bihun sup saya..haha..tapi nak citer pasal tetamu2 saya tu.. diorang semua 5 orang..yang ajaibnya..ntah mcm mana boleh muat viva saya tu.pandai diorang lenturkan diri. bebudak ni semua non muslim..dan yang menarik di kalangan 4 kaum yang berbeza iatu bidayuh, iban, visaya dan melanau. hmm..masti bangga PM tahu ada rakyatnya yang mengamalkan konsep 1 Malaysia. saya sendiri tertarik dengan keunikan negeri ini..27 kaum dengan perbezaan budaya, bahasa dan kepercayaan. saya tanya,mcm mana nak kenal mana satu kaum A, mana satu kaum B..kalau di semenanjung, sekali tengok dan kenal, ini India, ini Cina.. jawap diorang..memang kami sendiri pun tak kenal..tidak ada yang banyak perbezaan dari sudut fizikal..kn pndai2 tilik la..waduh waduh..kamek ada belajar ilmu tilik tapi tilik kaum, kamek belum khatam!
apapun..saya dapat rasakan betapa hebatnya Tuhan..Dia menjadikan kita berbilang kaum...berbilang bahasa..berbilang budaya adalah untuk kita saling kenal mengenali..saling memahami..saling bantu membantu..dan yang paling penting..kita jangan nak sampai konsep 1 malaysia saja..tapi kita kn menjadi UMAT YANG SATU...yang menjadi kebanggaan Nabi Muhammad.

(gambar ikan di atas, tidak ada kena mengena dgn bihun sup..ini gambar yang dirakamkan di tebing sungai Johor...depan kedai makan..sampai sekarang saya pelik..apa dalam mulut ikan2 tu.sapa2 boleh tolong bagi jawapan...)

No comments:

Post a Comment