relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, October 13, 2009

lundu @ LONDON

last week le lundu...
sebelum ke lundu lagi saya memang dah excited habis...program2 outdoor ni..mmg saya suka..tambah di tempat yang memang tak pernah menjejakkan kaki..betul2 mengujakan..dalam kepala dah terbayang mcm2 rupa bentuk tempatnya..yang difikir bukan pengisian program tapi tempat program..isk..isk ..isk...
pg sabtu..jam 8.30..pi amik 3 student nak tolong masak..alhamdulillah..dalam kekalutan..dalam keadaan tunggang terbalik itu ini..siap juga beberapa jenis masakan utk dibawa ke london..opss..lundu..
jam 2 bas sepatutnya bertolak..tapi 2.30 baru berjalan. dari awal sy jangka akan tidur keletihan sepanjang perjalanan..tp  tidur tak menjadi..permandangan mengasyikkan..yang saya paling suka tengok ialah nama-nama jalan.. pelik2 dan ada yang memang buat saya ketawa kecil sorang2..contonhnya nama kg sitonggang ,kg sitenggang, kg stungkor... kalau korang perasan nama tempat di swak ni kebanyakkannya bermula dari huruf S..ntah apa ke sebabnya.. bayangkan kalau nama tempat di perlis bertukar semua berml dgn huruf P.. Pongor kudung, Pangar, Pambun Tulang, Pejawi..hehe..kelakar..kelakar..
jam 4.30 smpe..2 kali turun naik bas sebab silap tempat..siannya kat bebudak ni..dan yang paling kesian abg2 driver..apapun alhamdulillah sampai.
malam tu..selesai makan apa yang patut dan tak patut (apa tidaknya yang patut disimpan untuk esok..malam ni semua dah kena bedal) hujan lebat mencurah2..air pasang..menakutkan juga..dengan petir dan kilat..dalam hati jgnlah taufan palma beralih arah ke lundu ni..kami semua berniat baik..
habis program pengenalan dakwah oleh ust azhar..mata dah mengantuk sangat.. terus tertido..dengan nyenyak senyenyaknya..
esoknya yang best..berbeque..kat sini nampak kerjasama antara satu sama lain..aktiviti yang mmg meraptkan hubungan..student yang sy tak pernah mengajar pun di sini, di sini peluang kita boleh bergurausenda..( baru korang tahu ustazah korang ni nakal..hehe)

yang menarik dan tertarik  di lundu ni...banyak benda yang saya pelajari secara tersirat...dan di sini juga saya jumpa sorang student yang sy memang perlu mencarinya sejak 6 bulan lalu...Thanks Allah..
apa ke fesyen possing bebudak ni...hmm..apa pun nice picture untuk diabadikan dalam blog ni.

perjalanan balik..dalam hujan lebat..alhamdulillah selamat sampai...
LUNDU...panggillah daku lagi..daku sudi menjadi pengunjungmu...

No comments:

Post a Comment