relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, October 6, 2009

pmr-al Amin..dalam ingatan

malam memang masa yang Allah peruntukkan untuk kita rehat..dan mlm tok..sedang kamek berehat di singgahsana kamek..satu cal yang tidak dikenali memanggil.
"muallimah>.".. panggilan yang sudah lama kamek rindukan..tak lain tak bukan mesti dari salah seorang student al-Amin.
"ana M..., ..." pendek citer..panggilan tersebut dari salah seorang banat yang akan menduduki PMR esok..
kamek benar2 terharu..dia masih ingatkan kamek sebagai seorang guru yang pernah mengajar dirinya dalam Form1 dan Form 2. cuma tahun tok, kamek jauh di sini. perbualan kamek dengannya telah membuatkan kamek hampir menitiskan air mata kerinduan.. benar duhai student2 al-Amin yang pernah menjadi pelajar kamek..kamek amat rindukan kitak semua.
al-Amin..merupakan satu tempat yang bagi kamek cukup istimewa..amat istimewa..di situ..kita akan mendapat sesuatu yang amat kita perlukan..dan walaupun kamek di Al-amin hanya dalam 15 bulan..ia menimbulkan satu kesan dan kenangan yang tak mungkin kamek padamkan dalam ingatan.
di situ kamek mengajar..tapi jua belajar.. di situ kamek berkongsi gelak,gurau,cerita,dan ada juga antara kita yang berkongsi airmata. buat bekas student2 kamek : mcm yang kamek pernah katakan..."walau mungkin hanya sepatah huruf yang kamu belajar dari saya..kenanglah saya..doakan saya..dan panjangkan ilmu tersebut semoga bersama kita berkongsi amal jariah tersebut."
kepada calon PMR dan SPM, saya doakan kamu semua dari jauh..."belajar bukan untuk dipuji bijak..tapi untuk mengetahui yang hak!'
kepada tenaga pengajar al amin tak kira sek ren atau men: terima kasih atas segala memori kita bersama..maaf salah silap. bila dengar boria..igtla nadia yea..hehe(kenangan kem bina sepakat port dickson 2008)
P/S: harap sangat ada rombongan kelas datang ke sarawak buat lawatan! hehe

No comments:

Post a Comment