relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, September 22, 2011

BE SIMPLE BUT BEWARE!!!

simple..org yang mudah serba serbi.
cerewet..org yang susah serba serbi.
hmm ada org yang simple tapi cerewet..macam mana tu.
contoh mudah diri aku sndiri..kdg2 aku ni so simple..tauk la kat mana pun insyaallah survive..tapi ada bnda aku cerewet..terutama soal agama, nyawa, akal, harga diri dan harta benda. kalau sapa yg faham memenuhi maqasid syariah lah..
habibi lagi mudah..semua makan..ikan bilis ke..ikan rebus ke..senang bininya jamu makan..hehe. tapi bab makan kat luar dia cerewet..nak cari kedai yang comform dia solat..huhuhu.

jgn kerana kita ni simple..mudah makan apa aje..tapi soal halal haram kita tak jaga..itu kena cerewet.
kita simple boleh kawan dgn sesapa..tapi kalau ssoal amar makruf nahi munkar..tetap terlaksana.

AD DIN yusron..islam itu mudah atau bahasa lain simple..tapi jangan memudahkan benda yang perlu dijaga.
BE SIMPLE BUT BEWARE!!!!

No comments:

Post a Comment