relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, November 22, 2009

serikin vs wang kelian

shoping adalah penawar mujarab buat wanita..hehe
tapi lelaki tak terkecuali kan..
hmm.. kamek nak citer pasal serikin..
serikin ialah satu tempat membeli belah yang ala-ala 'nat' di sarawak ni.. keistimewaannya ialah..ia berada di sempadan sarawak dan kalimantan...peniaga di sini 80% adalah org seberang...so kat sini takpayah nak kelaka sarawak..ngomong indon je..sure dpt murah..hehehe
kalau nak dibandingkan..ia lebih kurang sama mcm wang kelian..takde byk beza dari segi bentuk gerai jualan dan barang jualan. sejibik juga mcm wang kelian..kena jalan kaki tanpa karpet dan penghawa dingin...sambil2 kita berjalan..kita akan disapa oleh peniaga yang tidak bergerai mengiklankan barangannya.

ni permandangan dalam perjalanan..kiri kanan gunung gangan masih tersegam indah..hutan masih tebal..pembangunan dan penempatan lebih kurang macam zaman 80-an laa..


ni rupa luarannya..kat tmpat parking


penat shoping..dok dulu kejap kat batu2 tu..sambil mengamati pencemaran sampah sarap..hehehe

serupakan mcm wang kelian..tapi ada juga BEZANYA...nak tahu apa bezanya...
1)bimbang bangat nak beli makanan masak..kerana kristian sini lebih kuat berbanding Islam.
2)barang di sini byk barang indon dari barang malaysia, harga murah bangat...
3)kastam tidak ketat..hanya ada pondoknya dan seorang pengawal yang akan membabai sesiapa yang lalu..mudah bangat nak seludup...
4)surau tidak disediakan...errghhh..kena ke Pekan Bau (10 km dr sini), kalau nak solat atau makan.

ikut kamek..best wang kelian lagi..sbb brg di situ lagi pelbagai utk orang seusia kamek... apa pun..kamek bersyukur..jauh merantau..luas permandangan..ramai kenalan...matang fikiran...kemas penilaian...yang semuanya akan menunjukkan betapa amatnya kita bergantung setiap saat hidup kita dengan TUHAN!

No comments:

Post a Comment