relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, November 8, 2009

bola ohh bola..

syok betul bila nak sembang topik bola nih..
bukan pasai cek teror..
tapi sebab cek saja nak campuq mulut sama sembang hal ni..
cek tau..ni mainan oghang laki..tapi oghang pompuan mcm cek ni..mesti serba tau..mesti ambil berat gak..
tahun ni n9 jadi juara..kelantan nombot 2..takpa..wlu Perlis tersungkoq di separuh akhir..cek tetap puas hati..biaqla oghang lain plak..takyah dok pulun..bagi oghang lain plak rasa.

cuma kan..coba hampa tengok..apa ada pada bola nih..kalau tanya oghang yang suka bola..depa akan kata..bola ni lambang kelakian..bola ni world..kalimah GOL ialah kalimah yang diguna pakai di seluruh dunia..betapa hebatnya penangan bola!!!
cuba kita tanya oghang hat tak suka plak..depa akan kata..bodoh betul..ligan bola sebiji ramai2.. bila dapat sepak balik...baik beli sorang sebiji..pastu sepak la sumbatla gol banyak mana pun.
hmm..cuma yang cek syok pasal bola nih..atau dalam kata lain..awat cek pun dok amik tau pasal bola gak..sebab cek suka tengok kegentingan dan tekanan yang dihadapi menjelang perlawanan. perlawanan bagi peminat adalah menjulang nama pasukan masing2..tapi hampa tau dak apa makna perlawanan pada pemain dan yang berkaitrapat dengan depa mcm pengurus dn sbginya..?
tekanan amat berat..sama berat tekanannya mcm calon dalam pilihanraya. waktu itu depa mcm dok atas tembok..kalau jatuh belah nasib baik..mcm2 habuan dapat..kalau jatuh belah nasib tak baik..mcm2 cacian dapat..
itu memang lumrah pertandingan.. yang cek nak share ialah..kita ni tak kira la sapa pun..apa pangkat pun..kita sebenarnya selalu gak dok atas tembok nasib tu..yang amat menduga dan menguji keupayaan kita..kadang kita boleh jatuh kot belah baik..kdg kita jatuh kot belah buruk..
INGAT...bila kita jatuh kot belah baik..jangan dok suka sangat..kadang ia bukan tanda Tuhan sayang kita..tapi saja nak buat kita tambah leka.

dan kalau kita jatuh kot belah buruk..jgn anggap Tuhan benci kita..jangan putus asa.kadang itu cuma signal tuhan suruh kita balik ingat Dia..
so..kita jangan nilai orang dengan apa yang dia dapat..tapi kita boleh tengok apa yang dia buat dengan apa yang dia dapat!!
hampa paham dak? buat2 paham laa no..cek ngantuk dah ni..nak tidoq..mana plak bantai bucuk cek ni..

No comments:

Post a Comment