relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, August 30, 2010

merdekakah aku?

merdekakah aku..
bila aku masih takut menyatakan kebenaran...
merdekakah aku..
bila yang buruk bermaharajalela menjadi trend
merdekakah aku..
bila ramai yang lari dr seruan kebaikan
merdekakah aku
yang aku nilai baik..difitnah orang
yang aku sangka buruk..dipuja dipuji

aku mencari erti merdeka dalam kamus...
aku bertanya erti merdeka pd guru
aku menilai makna merdeka pada masyarakat
tapi aku temui makna merdeka pada ayat :
Inna solati wa nusuki wa mahyaya wa mamati lillahi rabbil alamin....

No comments:

Post a Comment