relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, September 12, 2009

lagu raya...

bila nak raya..kita mesti dengar lagu raya..wajib laa kan.. saya raya lain macam je kalau tak de lagu raya..rasa macam tak raya..atau dalam ayat brutal lain..dah jadi rukun raya dah.
sebenarnya yang menjadi mahalnya lagu raya ni..bukan kerana melodinya..apatah lagi penyanyinya..tapi kerana memori yang diheret bersamanya itu...kita pasti terkenangkan kampung..mak abah..family..kenangan kita zaman kanak-kanak..memory itu yang mahal dan itu yang membuatkan lagu raya itu amat menyentuh hati. kalau tak caya..korang suruh mak arab dengar lagu raya kita..pastu terjemahkan ke bahasa dia, supaya dia faham senikata..dia langsung tidak akan tersentuh...walau dia pun puasa, berhari raya dan juga ada keluarga dan kampung halaman..sebab lagu itu tidak mengembalikan memori yang boleh menyentuh hatinya.
bila sebut pasal memory ni..nak share raya yang paling sedih dalam hidupku..iaitu raya tahun 2004..sebab raya di mesir..
waktu tu...memang tak boleh langsung dengar lagu raya..pasti meleleh air hingus lebih banyak dari air mata..hehehe.
yang bestnya..lepas solat raya..terus pi terpa cc..nak buat cal ke malaysia..semua cc penuh..terpaksa ke public phone..walau agak mahal..dan yang adegan yang paling menarik untuk dirakamkan ialah..teriak sambil peluk tiang telepon..kekeke.. dah tak peduli orang tengok dah. yelah..biasa kalau kat kampung raya memang paling busy..penat..tapi best sangat! ni raya tengah masyarakat yang macam langsung tak sambut raya..maksudnya tak meriah seperti di Malaysia.

No comments:

Post a Comment