relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, January 23, 2018

sek ren keb raja perempuan ipoh

sabtu ahad lepas..
berpeluang ke ipoh..
aku dah lama tak pergi..
bila smpai sampai.. cari kedai nak makan.. pusing pusing jumpa lah sek mgs, sek convent.. maka aku teringat sek ren aku...
sek ren keb raja  perempuan...
apa yang aku igt sgt.. sek tu semua perempuan.. dan berbilang bangsa...
di sekolah itulah aku pandai cakap cina dua tiga patah.. sbb bestpren aku cina..hehe

rinduuuuu sgt...
tapi sayang.. aku cari tak jumpa.. rupanya belakang mgs tu je.. aku melilau tak lama.. sbb habibi ada kursus...

apa yang aku teringat sgt kat sekolah tu ialah.. bangunannya.. tapak peninggalan istana... ada satu bangunan tu.. tangga dia berpusing-pusing..dengan ukiran cantik...
dengar kata.. raja itu sangat suka budak perempuan,., maka raja  situ dah wasiat supaya.. dijadikan sekolah utk budak perempuan sahaja... dan sebab tu sek tu nama sek raja perempuan.. hehe

wallahu alam... cayalah cerita yang didengari oleh budak darjah satu 1987 dulu.....klu betul..betullah.. kalau salah.. anggaplah itu cerita dongeng budak darjah satu...

apa pun.. saya takkan lupa CIKGU SANIAH.. guru kelasku darjah 1....
alfatihah utk beliau...samada beliau masih hidup atau telah meninggal dunia

No comments:

Post a Comment