relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, January 12, 2018

kuch kuch hota hei dan aku

filem gempak hampir 20 tahun dulu...
igt lagi.. waktu mula2 filem ni keluar.. aku di madi..
kawanku A dia dah tgk cerita ni di DVD...
dia ceritakan balik padaku dan kawan yang lain..atas surau lepas isyak.. 3 jam tau.. sama masa durasi filem ni berlangsung.. betapa detailnya dia cerita satu persatu.. siap memek muka

kami yg dengar.. sgt khusyuk walau ada diselangi iklan iklan tidak berbayar.. hehehe


dan semalam.. aku tengok lagi.. tengok dgn dua anakdaku...

cuma sikit yg menarik..ialah bila rahul dan anjali berkawan.. mereka ada cara khusus bergurau yang khas.. mereka sahaja yang buat... dalam bahasa purba aku.. isyarat khusus seperti tepuk tangan dan kemudian kuis hidung.

ini adalah perkara yang bagus utk kita apply jika mahu kita diingati lama oleh seseorang itu.. tak semestinya cara yg sebjik.. tp apalah apalah yang bersesuaian...kalau tak perbuatan.. boleh juga panggilan..

aku ada seorang kawan.. antara kami berdua.. kami ada satu panggilan khusus.. kami sahaja yang gunakan bila kami berbual..
dia panggil aku "bek bek"
aku panggil dia "aak aak"
kadang orang dengar.. apalah depa ni sembang.. bunyi pelik pelik


dan setelah 20 tahun... panggilan special itulah yang mengautkan kami kembali...

kita boleh buat dgn sapa-sapa... adik beradik... suami/isteri.. dan kawan-kawan... cuma make sure kamu dah mesra.. sbb kalau baru kenal.ia akan disalah anggap..


aku dgn muhammad pun ada panggilan yang spesel aku je pannggil dia macam tu.. hadeejah pun sama...
harap mereka akan sentiasa igt itu tanda kespecialan kasih sayang cinta seorang ibu utk mereka...

dengan habibi aku pun ada.... hahahaha... biarlah rahsia.....

No comments:

Post a Comment