relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, January 10, 2018

nampak tua...ada aku kesah

aku tahu.. umur adalah perkara sensitif bagi kebanyakkan orang...

"janganlah tanya umur..."
"err..cer teka umur i berapa"
"umur..? rahsia..."

malah aku ada kawan... waktu kami belajar master ukm dulu.. umur pertengahan 20an je... dia cerita.. kalau dia pergi kedai.. dan orang kedai tu panggil dia makcik.. dia akan terus keluar..blah macam tu je.. ada ke panggil makcik.. jadi bini orang pun belum... malah dia kata.. dia juga pernah sound terus jurujual tu.. : panggil kak la.. bukan makcik

aku pun tak terlepas.. biasalah. orang dah azali terlebih cantik.. maka nampak lebih matang.. lebih berusia.. hahaha

ada sorang kakak ni.. aku tahu dia dalam lingkungan 40an ... dan bila kami berbual.. dia panggil aku "kakak!"

aku senyum je.. 1st..sebab rasa dihormatila konon... hehe 2nd.. aku nak tengok.. sampai bila dia akan rasa aku lebih tua atau dia rasa dia tu dah tak muda...hihihi
sampaila satu masa..dia borak tentang anak..tentang kerja.. tentang sekolah... barulah dia perasan dia tu lebih tua... dan aku masih terus senyum... dia nampak malu... dan tiada kata maaf dr mulutnya..
takpe.. ada aku kesah..

dalam kelas.. student aku hampir semua mengatakan anak aku dah besar-besar dan mungkin sebaya diorang.. dan bila aku cerita.. anak aku baru tadika.... respon diorang.. "HAAAAA!"
hehe... ada aku kesah

sorang jurujual perabot.. mula-mula panggil aku makcik.. aku buat bodo je.. terus tanya dia macam-macam... dan borak-borak mesra.. and hujung sebelum aku keluar.. aku dengar dia sebut.." terima kasih kak, datang lagi..."
aku senyum... ada aku kesah...

betul... kalau satu masa dulu.. aku mungkin kesah dengan pandangan orang tentang umur.. rasa.. iii kenapa aku nampak tua...
tapi sekarang.. aku langsung tak kesah... dan rasa ia adalah satu perkara positif yang balik ke arahku..
mungkin itu dipanggil MATANG! aku dah tak lihat nilaian mata orang.. sebab aku lebih kenal diri aku dan aku hanya perlu hargai dan syukurinya...

kita tak boleh ubah persepsi pertama orang terhadap kita.... tapi kita boleh ubah persepsi terakhir mereka terhadap kita....

No comments:

Post a Comment