relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, October 27, 2013

nama pendekku DIDI.. hehe

mak ayah dah letak elok elok nama utk kita..
tapi bila kita dah ada akal sikit..konon nama yang kita dah dapat tu tak best.. tak komersil..

hehe..pastu dok ubah nama..ada yang mmg nak sembunyi terus nama asal.. dari awang.. jadi awie..
dari khadijah jadi kathy..

salah ka?
tak salah..malah harus kalau nama asal tu membawa makna yang buruk.. rasulullah sndiri pun pernah menukar ama sahabat sahabatnya. memberi gelaran yang baik pun tak salah.. rasulullah sndiri mempunyai beberapa nama gelaran.. dan baginda sendiri memanggil isteri isterinya dgn nama manja tersendiri..

yag tak betul... nama asal dah elok.. pi tukaq nama yang tak elok atau yang tidak ada makna.. itu yang tak kena.. adohai...

maka teringat la aku waktu zaman tak berapa nak cerdik..mumayyiz 50%.. kawan2 pakat dok tanya apa nama pendek.. nama aku mmg dah pendek.. nak pendek macam mana lagi...
tapi sbb takmau kalah dgn kawan kawan.. aku pun letak nama pendek aku DIDI... hahaha.. tapi tak lekat lama.. sbb lepas tu ada artis nama tu keluaq tv.. terus aku jadi tak suka nama tu.. hehe

bahagialah dan berbanggalah degan nama asli kita..kerana nama itulah yang akan diseru di BARZAKH dan di SANA...


No comments:

Post a Comment