relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, October 25, 2013

bila dengar bicara orang lama...

makin kita berusia..segalanya2 berubah samada kita mahu atau tidak.. kita sedar atau tidak..
cara dan topik kita berbual pun berbeza..

dulu zaman sekolah rendah..kita akan cerita mengenai pakaian baru kita..kasut kita ada berapa..
zaman sekolah menengah.. mula berbicara soal hati..soal minat pada artis mana..fesyen pakaian..
bila masuk u..berbicara soal jenis hp..pc terkini..tempat shoping atau hiburan yang best..
bila dah keje..berbicara soal rumah..kereta..pinjaman..
bila dah beranak.. soal anak suka buat apa..anak dah tumbuh gg ke belum..

dan bila semua2 itu sudah berlalu..akan ada satu masa.. kita akan berbicara soal penyakit dan kematian..

aku tumpang dgr bicara orang lama...
" si polan, mati mudah je.. pagi keluar pergi pekan..beli barang.. balik tu duduk rehat kejap terus meninggal."
" si polan minta mati kat rumah, walau kerap masuk hospital, tapi tuhan ambil juga nyawa dia di rumah"
" aku ni dah takmau makan ubat apa apa dah.. kalau nak mati tu..mati jugak'
" sakit sakit tulang belakang, buat kerja banyak tak larat, aku rasa aku dah tak lama lagi"

walau aku hanya tumpang mendengar..aku juga tumpang merasa keinsafan...dan tumpang rasa dah tua.. ;)

No comments:

Post a Comment