relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, March 8, 2013

i really feel it..

kalau dapat panggilan tengah malam..mmg panggilan kecemasan kan..
dan itu yg berlaku semalam..jam 130 am, aku angkat telefoh.. tertera nama sahabatku..R.
"nadia..air naik..habis rumah kami..air dah sampai buku lali dalam rumah"
kata2 itu butku terbeliak biji mata...

terus ku kejut habibi minta dia lihat apa yang boleh dibuat.
kami melihat ke tingkap..air atas jalan depan rumah hampit melimpah masuk ke perkarangan. longkang besar di hadapan tidak mampu lagi menampung kehujanan yang makin lebat diselangi guruh dan petir.. huh..kalau boleh divideokan mst best kan..tp tak terpikir buat begitu semalam.

habibi terus capai payung dan keluar untuk meninjau keadaan.. aku di rumah dah tak keruan.. telefon pula K.M.. dia kata air dah masuk hingga ke bilik belakang..habis peralatan elektriknya dan kotak2 .
waktu itu aku sudah putuskan untuk angkat apa yang penting.. dan pada ketika itu.. aku rasa.. aku rasa..apa yang selama ini aku hanya lihat di tv.. aku rasa bagaimana perasaan menghadapi banjir.. aku rasa bagaimana perasaan saat saat cemas melihat air makin naik dari satu tahap ke satu tahap.. rasa yg xmungkin dlm dijelaskan sepenuhnya dgn kata kata..  i really feel it!

klu sblum itu.. berat sahaja mata memandang.. dan sekarang berat lagi bahu yang memikul..!

ni baru kes banjir kan... klu kes perang???
berat lihat di tv.. terkedu..tersentak..marah..itu hanya bila memandang..
tapi bila benar2 menghadapinya.. rasa sendiri apa yang telah mereka rasa...


No comments:

Post a Comment