relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, March 5, 2013

badi..

tak suka .. takut.. dan amat amat nak dielakkan..

bukan alim pasal badi..cuma berkongsi apa yg ada..

jumaat lepas..dlm 630ptg (di sarawak..ni dah senja) dalam perjalanan ke unimas..nak hntr ubat buat sepupu di sana. tak sangka jalan masih lagi jem..sepatutnya 5-6 je jem..hmm..aku di belakang bersama anakda (macam bos daa) mulutku berpesan supaya habibi tak pecut laju takut insiden langgar punggung kereta orang berulang kembali..tengah mulut dok tot tek tot tek.. habibi tiba2 ucap :innalillah.. budak tu..budak tu..
mataku terus tertangkap pada satu jasad yang tergolek di jalan sebelah (laluan bertentangan kami)..tak terucap apa-apa..tanganku menggeletar..apalagi aku lihat sndiri wajahnya yang dipenuhi darah.. suamiku minta istigfar banyak banyak..ye lah..waktu senja..kejadian berdarah begini..dan anakda masih kecil...

kejadian itu..walau tidaklah sengeri mana..tapi bila berkait dengan darah..ia boleh membuatkan ia teringang ingang dan terbayang bayang.. ITULAH BADI!

dan malam tu..bila terjaga kerana menyusukan anakda..ada terbayang wajah itu..tapi terus istigfar..agar badi itu tidak terus mengganggu!

kongsi..apa yng ku belajar dari tok guru: bila berlaku suatu peristiwa tragis samaada pada manusia atau haiwan, maka syaitan amat meraikan perkara tersebut..maka bersekongkollah syaitan dgn pendamping (qarin) manusia dan haiwan berkenaan utk menakut nakutkan manusia yg lain. apa pun jgn takut..kita ada Allah kan.. mereka pun makhluk juga..




No comments:

Post a Comment