relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, November 29, 2011

kita dan impian masa kecil..

pagi cuti 1 muharam..tengok kartun "robots", (apa daa, orang tengok le ceramah ke forum ke, semanis kurma ke,hehe)
citer yang simple..mengenai seorang seketul anak robot yang pergi ke bandar dengan impian untuk menjadi robot yang paling hebat seperti idolanya. pelbagai cabaran dihadapi dan penghujungnya pastilah dia berjaya mencapai apa yang dihajati.. aku comform mana bebudak yang tengok citer ni pasti rasa nak jadi macam dia..disanjung dan dianggap hero! itu kalau budak yang tengok, kalau mak budak macam aku tengok???


aku terkenang kecik2 dulu, paling aku suka tengok kartun thundercat..pedang yang asalnya pendek bila disebut .."THUNDER..THUNDER..THUNDER CAT!!!!!" terus ada kilat sabung menyabung, dan pedang tadi menjadi panjang dan tajam. dan aku yang tengok terus berangan2 nak jadi hero mcm tu punya keajaiban tersendiri untuk menjadi sanjungan orang. pembaris aku la jadi mangsa..hehe, pembaris yang pendek tu dijampi 
"THUNDER..THUNDER..THUNDER CAT!!!!! dan terus dengan cepat aku tukar pembaris pendek tadi dengan pembaris panjang. berjaya aku menipu diri sendiri..hahaha.

itu dulu..tapi sekarang..aku hanya melihat cerita 2/ kartun2 macam itu sekadar halwa mata dan telinga saja..tidak menjadikan ia sebagai satu inspirasi. KENAPA? sednagkan kita orang yang sama...
kenapa waktu kecil kita suka membina impian..tapi kenapa bila dewasa..kita sendiri yang memadam impian itu?
kenapa kita tidak terus berMIMPI..dan dengan kedewasaan kita MIMPI itu kita jadikan REALITI?

3 comments:

  1. bila kita dewasa, kita dah tahu berfukir, untuk mendapat sesuatu tu bukan senang, sebab tu lah, impian tinggal impian

    ReplyDelete
  2. setuju dgn yatie... bila matang, banyak impian kita buang sbb kita rasa ianya bukannya senang

    ReplyDelete