relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, February 21, 2011

geramnya...tapi berbaloi..

kelemahanku yang mmg aku sedar sejak dulu..ialah bila kena cari barang
rasa macam dari suruh cari barang tu..baik suruh buat..atau beli je..
rasa lemas sangat mencari barang yang hilang..terutama kalau berbntuk kecik-kecik comel gitu..

alkisah..mgu lepas..ku amat2 memerlukan 1 dokumen ni (dokumen asli)...dan duenya jumaat lepas... dah habis punggah almari di ofis dan almari di rumah..tetap tak jmpa..waktu tu mulalah jumpa barang2 hilang lain yang tidak dicari..cari yang lain..jumpa yang lain..geramnyeeeee
dan bila jumaat tiba..dengan pasrah dan redhanya..aku terpaksa mengalah atas kegagalan menjumpai dokumen itu...
xpelah..nak buat mcmmana kan..xde rezeki...

dan tup2 pagi td..entah ilham datang tetiba..supaya cek fail yang selalu di kelek ke kelas setiap hari... rupanya ya Allah..mmg dokumen tu ada dalam fail tu... isk isk isk.. nak nangis ada..nak gelak ada..sebelum ni..fail lain semua dah punggah ..fail tu je tidak..sbb benar2 yakin xakan ada dalam tu coz..selalu dok buka hari2 amik attandence studnt..huhu

walau mcmmanapun..rasa berbaloi..yelah..sambil memunggah tu..jumpa barang lain..dan mengemas siap buat sistem 5S lagi..hehehe.
hmm..itulah kita kan..bukan saja dalam hal cari barang tapi juga dalam urusan kehidupan..kdg kita igt sesuatu yang kita nak tu di tempat lain..dan kita cari ia di tempat yang jauh..rupanya yang amat kita perlukan sebenarnya mmg dah dekat dgn kita..cuma kita xperasan... : )

No comments:

Post a Comment