relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, March 21, 2010

bila jadi jenazah..

"setiap orang akan jadi jenazah..so..persiapan untuk jenazah mesti disediakan sebelum dia mati lagi...
syarat2 wajib untuk uruskan jenazah yang paling utama adalah mayat..kalau xde mayat..maka xsah lah jenazah itu..dan kalau tidak ada mayat..dan kita nak urus juga jenazah..maka kita mesti terlebih dahulu mencari sesiara yang sukarela menjadi mayat..sebab itu hukum urus jenazah ini fardhu kifayah..mesti ada yang sukarela jadi mayat..kalau tak semua org berdosa,dan kalau sampai tahap terpaksa..kita boleh memayatkan sesiapa yang kita anggap layak utk menjadi mayat.." kata ustazah.
"betul ke apa yang aku dengar ni", bisik hati budak tudung coklat tu.
'aku yakin..ustazah ni tak cakap mcm tu..yang menokok tambah..ustazah nadiyah..pandai2je dia bagi skrip tak senonoh buat ustazah tu," kata si tudung hitam dalam hatinya.
"hmm..apalah korang merepek ni..pening kepala aku..yang paling aku pening..kenapa aku pun di interframe dalam blog ni jugak" rungut si tudung hijau.
hehehehe

"
oleh kerana si tudung coklat percaya apa ustazah itu cakap....supaya terlepas dosa buat semua orang... menjadi mayatlah dia dengan relanya.

wangian terakhir ..kapur barus dan serbuk kayu cendana.






pakaian terakhir ...

van jenazah xdee..so kita guna motor je lah..pesan kat si tudung coklat tu..buka ikatan bawah..senang dia nak membonceng di belakang.

semua tulisan di atas..hanya satu gurauan dalam kebenaran...
setiap kita akan mati..mati itu wajib bagi yang bernyawa..
bukan masalah bagaimana dan bila kita mati..
tapi jom kita fikirkan..
apa yang kita nak bawa unuk kehidupan selepas mati...

No comments:

Post a Comment