relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, December 18, 2018

petua bila gementar

tgk bola hari tu..
aku plak yang gementar lebih.. lagi lagi bila vietnam dah score 2 gol.. terus aku dah hilang semangat.. sungguh!
kagum sungguh bagi mereka yang masih boleh maintain.... berjuang habis habisan.. kelah menang belakang kira..

ok.. lupakan bola
aku cukup takut bila gementar atau nervous tu mai.. tak kira la dalam situasi apa pun.. sebab ia akan buat aku hilang arah.. tangan sejuk lain macam.. dan semua jadi serba tak kena. kadang ia berjalan seperti dirancang.. kadang lebih baik.. kadang jadi lebih teruk.. huhuhu

mereka yang terlibat dengabn pengucapan awam..ceramah.. akan faham apa aku maksudkan.
 lain nak cakap.. sebab nervous... lain plak yang dicakap..
kagumla mereka yang boleh control gementar tu..

pengalaman aku.. gementar tu tak amik masa lama.. dalam 5 hingga 15 minit je.. bila diri dah dapat kuasai pentas.. maka ia akan pulih dengan sendiri..

ingat lagi.. time interview kerja uitm.. nervous tak tau nak habaq.. makan pun tak lalu..mandi pun tak basah.. hahaha
tambah bila nama kena panggil.. nak terberak..nak terkencing bercampur campur.. tapi ingat pesan Arwah tuan guru harun din.. petua bila interview.. sebut YA JABBAR.. insyaallah kita akan rasa lega dan dapat kuasai situasi.. dan ada rezeki.. semuanya akan dimudahkanNYA


No comments:

Post a Comment