relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, August 29, 2018

saya bukan penerima BRIM

Tun...
tahniah atas pengembalian jawatan PM kepada Tun..
Allah yang lantik Tun.. walau pelbagai usaha menghalang.. walau pelbagai provokasi mendatang..
2018.. Tun kembali...

Tun.. saya bukan orang politik..
hanya rakyat marhain.. yang makan gaji.. dan saya membesar dari zaman Tun mula menjadi PM ke empat dahulu..

Tun.. saya tak mahu bercakap soal politik..apatah lagi soal masalah dalaman negara yang banyak disandarkan atas kesalahan kerajaan dahulu... takpelah.. Tun kan dipilih untuk memperbaiki kelemahan berkenaan.. rakyat percayakan Tun.. jangan hampakan rakyat..

cuma soal BRIM..
saya tegaskan.. saya bukan penerima BRIM
tapi saya berada di kelompok antara mereka
saya menyaksikan..betapa mereka menanti nantikan tarikh masuknya duit ke dalam akaun  mereka..
seperti saya yang menantikan bonus.. walau hanya RM500..
di sebalik penantian itu.. ada harapan untuk memenuhi impian orang-orang yang mereka kasihi..
ada yang tidak pernah keluar dari kampung halaman sendiri..
ada yang tidak pernah kenal erti berkelah..
ada yang tidak pernah jejak pusat membeli belah
ada yang tidak pernah makan KFC, McD, apalagi makanan mewah

mereka tak manja, tun
mereka tak malas....

Tun.. Tun jadi doktor kerana rezeki Tun di sana..kemudian jadi PM kerena rezeki Tun di situ..
orang lain.. rezekinya berbeza.. ada rezeki mereka dengan mengajar.. ada rezeki mereka dengan bertani.. ada rezeki mereka dengan mengangkut sampah.. jika semua sama rezeki sebagai doktor.. siapa mahu menanam padi?

apa niat kerajaan dahulu memberi BRIM.. itu saya tidak tahu..
yang saya tahu.. BRIM menyumbang sedikit kelegaan mereka di era perbelanjaan yang makin tinggi sekarang

Tun.. turun dan rapati mereka...dekati mereka dan dengar rintihan mereka..
jika Tun hapuskan BRIm dan gantikan dengan sesuatu yang lebih bermakna untuk mereka.. Tun akan menjadi wira di hari mereka rakyat 2.9 juta penerima BRIM

No comments:

Post a Comment