relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, October 19, 2014

marah anak depan orang...

Klu anak anda tidak mumayyiz.. susahkan nak marah atau tegur.. sbb dia mmg tak tahu lagi apa yg dia buat tu salah atau tidak..
Anakda br 2 tahun.. mmg xlarat bercakap dgn dia.. ada je bnda yg dbuatnya perlu ditegur..
Pki selipar dlm rumah.. tuang air dalam kepiah abinya.. letak baju dah basuh dlm raga baju belum basuh.. kain solat jadi kain lap.. huhuhu

Dan klu depan orang.. lagilah haru.. adalah bnda yg nak ditayang nya..
Aku dan habibi bab jaga anak ni.. aku lebih garang kot.. lebih cengei.. hehehe.. tp aku masih mohon lindung supaya marahku marah mendidik bukan marah menghukum...

Alkisah pg tadi.. waktu sarapan roti canai di gerai.. anakda tertumpah kuah.. habis tangannya bercelup kari kambing.. klu ikut hati mmg nak cubit.. tp ya lah.. mana dia sengaja..

Dan betul berhadapan dgn kami, seorang ibu dan anak prmpuannya.. sebaya anakda.. dlm 2 tahun gak rasanya.. si anaknya hanya tertumpah air minum ibunya.. sikit je.. mak nya siap cubit dan tengking sampai kami di sekitarnya semua terkejut..
Dan anaknya hanya tertunduk malu... aku la rasa dia malu.. sbb dia jeling jeling lagi kat anakda yg juga melihatnya kena marah..

Aku kesian sgt.. malah mula rasa.. janganla aku mengaibkan anak aku mcm tu.. wlu aku rasa dia mungkin x faham apa apa.. tp dia sudah mula rasa sesuatu tak kena..dan terkesan di jiwanya...


No comments:

Post a Comment