relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, June 21, 2013

mencelikkan hati..

suka dengan segmen "CELIK HATI" Prof Dr muhaya..


terutama tentang penanaman minda positif dan penyingkiran minda negetif..
beliau suka guna istilah keladak ...dan jernih..

satu yang aku boleh quote di sini..
" orang yang selalu dikeji..tidak akan mudah memuji"
"orang yang tinggi harga diri..akan sentiasa menghargai'
" orang yang rendah harga diri..akan selalu merendahkan"

huh.. dan di kala ini..
bila dibebani dengan masalah "orang"...
aku jadi hilang selera makan.. nak senyum pun masam ja.. nak tido..tak dapat
aku ngadu pd habibi...
semuanya negetif + negetif + negetif

dan aku 'dicelikkan' oleh habibi..
cuba fikirkan yang positif...jgn salah buruk tentangnya...
ada salah kita, terima dan bertanggungjawab atas kesalahan sendiri..

dan bila aku mencelikkan hati....
selera makan datang..dah boleh senyum semanismanisnya..haha
haa..tu belum setle masalah lagi tu..

kuasa minda dan hati kan?
 bila reset je minda dan jiwa..terus memberi kesan segera pada tubuh badan kita.
patutlah... orang yang jiwanya besar, masalah2 nya semua jd kecil..:)


No comments:

Post a Comment