relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, June 4, 2012

uniknya kenduri di sarawak

musim cuti sekolah..tak menang tangan dapat jemputan kenduri.. boleh aku bezakan..awal2 tahun datang sini dulu..xde org nak jmpt pun..huhu..smpai aku sndiri bgth kat makcik-makcik surau..teringin la nak makan kenduri kat sarawak ni..
hehe..tapi bila dah lama di sini..dah jadi macam org sini dah..byk lak jemputan dapat..samaada dr belah sahabat2 ku atau dari belah sahabat2 habibi..

di sini, ada yang buat di halaman rumah..dan ada juga yg memilih dewan.. yg unik..di sini tak tinggal budaya lama. di kg aku, mmg dah xde yg buat joget lambak..tp kat sini ada lagi tau..so jgn heran..kalau di setiap tempat kndri set karaoke mst ada..band band jmputan akan menyanyikan lagu menghiburkan pengunjung secara live.
 satu lagi..ada cara merebut suap makanan di sini..unik..aku xpernah tgk di semenanjung..tp kat sini dah 2 kali aku tengok. bukan suap mulut pengunjungbtau..tapi hanya utk 2 mempelai.
2 mempelai akan duduk berhadapan. di tengah mereka ada hidangan, klu adatnya pulut kuning..nak tukar jadi nasi hujan panas pun boleh,,, lepas tu akan ada kiraan, bila tudung saji dibuka, 2 mempelai mesti cepat menyuapkan mulut pasangannya.. biasanya lelaki yang menang..hehe..perempan dgn nak kontrol ayu lagi..hehe.
simboliknya..dalam perkahwinan, kn ada sorang mengalahdan sorang lagi mengambil tindakan drastik..itulah asam garam rumahtangga..
hmm..kala lah waktu aku kawin dulu buat macam ni..aku akan plan..waktu org angkat tudung saji tu..aku tak kelam kabut amik nasik di tengah, tapi aku standby nganga mulut luas-luas supaya tak comot gincu..hahaha :D

No comments:

Post a Comment