relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, February 3, 2012

takut bila dengar bacaan quran

" ustazah, apa masalah saya yea/ kalau saya dengar bacaan quran. sy takut sangat. saya ni muslim, kenapa sya takut?"
" errmm.. takut mcm mana tu..takut nak lari..takut menggeletar..takut hingga rasa benci?'
"sy xbnci, cuma ada perasaan takut dalam jiwa, tapi sya tak lari. saya terus dengar. ada orang kata ada bnda dalam badan saya. betul ke ustazah? klu ada, mcmmn nak buang?
" hmm..sy punya kesimpulan macam ni lah.. ada yang positif dan ada yg negatif. negatif, yup maybe ada sesuatu yang xsuka kamu dengar bnda tu. dan dia kuasai kamu. yang positif; itu tanda jiwa orang beriman. saya rasa, kamu pegang ia adalah positif, bila dengar ayat quran, kamu rasa takut. tenang. dan biarkan jiwa dan hati kamu berbicara. mungkin itu tanda, malaikat mengusap hatimu. :)

dan pelajar tadi hampir bergenang air matanya.

Innamal Mukminunal Lazina Iza Zukirallahu Wajilat Qulubuhum, Wa Iza Tuliyat ‘Alaihim Ayatuhu Zadathum Imananw Wa ‘Ala Robbihim Yatawakkalun.
maksudnya;
Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu hanyalah mereka yang apabila disebut Allah gementarlah hati mereka dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya, bertambahlah iman mereka dan kepada Tuhanlah mereka bertawakkal. [Al-Anfal : 2]

No comments:

Post a Comment