relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, May 7, 2010

tamanku...syurgaku...

waktu kat rumah kampung dulu..pelik sgt tengok mak minat giler dgn bunga...
bagi saya..bunga tak boleh dipeluk,didukung mcm kucing..apa lah bestnya bela bunga ni..?
lepas tu cerewet lak...nak kena siram..panas sgt tak boleh..terlebih air pun jangan...
menambah kerja lagi adalah..nak kena geburkan tanah..nak kena cabut rumput kecil..
itu tak masuk nak pindahkan anak-anak pokok baru ke dalam pasu lain...uuhh..memang satu kerja yang comot lagi menyomotkan...
hahaha
tapi sekarang...jiwaku dah berubah...kerja comot-comot itu dah menjadi hobi baru..
dan hasilnya?
satu perasaan yang tidak dapat diucapkan...
bila satu pohon itu membesar depan mata...
kembang segar dengan sentuhan kita setiap hari..
walau sapaanku tidak berbalas...
tapi suka dan rajuk mereka dapat ku rasakan...
hehehe..pelik..tapi benar....
lihatkah kalian betapa manisnya senyuman tumbuhan ini....
 

No comments:

Post a Comment