relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, February 22, 2010

pengembaraan2: episod pontianak

ahad..jam 5 dah bangun..jam 6 bertolak dangan kak Z sekeluarga..ku igtkan jauhla SMMT..rupanya dekat je..janji bas 6.30..tapi biasalah janji malaysia 8 baru bertolak.
di sempadan..syukur xde masalah..licin..dan perjalanan kami melalui lereng2 banjaran borneo yang mengasyikkan hingga membuatkanku terlelap 3-4 episod..
yang menarik:
sepanjang jalan hijau pokok..berbukit2..rumah2 antik..(gaya bugis)
yang pelik:
bas kami tak henti2 bunyikan hon...mentang2 di kuching dia tak boleh hon sepuas hati..masuk je negara orang..kucing pun dia hon..hehehe
saya dan kak dorris..mcm2 dia citer ttg srwak ni..dan mcm2 bekal dia bw..kenyang betul dok tepi kak dorris ni..hehehe
yang depan tu..bas angkut-angkut di daerah ini...bas kami yang sebelah tu..bila tengok bas indon ni..teringat trenko kat mesir...rinduunya

contoh rumah di sepanjang perjalanan kami...jalan tanah merah tau..kami berdangdut secara tidak sengaja di atas bas...jgn jeles dong





kamar mandi...faham ngak? boleh dipuji..tandasnya bersih!







sampai dalam jam 4 di hotel KINI.. cantik..walau taraf 3bintang tapi agak mewah...petang tu..jalan2 ke matahari mall..balik naik beca..jalan2 cari makan..jumpalaa satu restoran nasi padang..dihidang semua lauknya hampir 15 masakan ...tapi yang diminta bayar apa yang kita makan..percaya atau tidak..itulah cara orang sini..

esonya kami ke garisan khatulistiwa..bangganya berada di sini..rasa bukan semua orang berpeluang pijak di garis tengah ni..hehehe..lpas tu kami ke istana lama..di situ kami ditimpa "sumpah keturunan raja"..van kami rosak..hmm..seram gak bila fikir2kan..tapi bila anggap ia mungkin secara kebetulan..abaikan je..
dgn kak annie..atas tut tut..best bangat dong!
hari ke 3..jalan2 ke muzium..dan universiti tanjungpura..unik dan antik sgt..rasa mcm dok malaysia tahun 70an...hehe..aktiviti lain..shoping lee..apa lagi.
dua anak kak Z, merangkap bodyguardku..

masjid di sempadan..kami solat subuh sitok..sementara tunggu imigresen buka gate

wajah2 penat perjalanan pulang...pontianak..aku akan merinduimu...jemputlaa aku lagi...

No comments:

Post a Comment