relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, February 20, 2020

Balik kerja 6.30, nak makan jam 8

Aku baca post yang viral tu..
Aku ada dua kesimpulan

1. Dia bagi tips.. nak buat tak buat terpulang. Nak buat hari hari ke.. atau nak buat sekali sekala. Terpulang.
Kalau dia mampu buat hari hari.. takpalah.. dia mampu.

2. Isteri ni hamba? Kerja cari nafkah sama sama..  tapi kerja rumah kerja isteri sorang. Ni aku agak setuju pandangan sesetengah komen yang kata kecam suami dia mr diktator.. nak sempurna sampai anak tak boleh bising. Makan tak boleh sepah. Layanan kena tip top. Untuk suri rumah.. yang belanja cukup. Nafkah semua tersedia rapi.. boleh dapat balasan macam tu tapi tidak dalam situasi isteri kerjaya.

Cerita aku semalam.
Balik jam 6. Dah cal suami tolong belikan mi.. plan nak buat mi udang. Udang dah aku keluarkan siap siap tadi.
Sampai rumah.. konon nak ikut tips dia..dalam kepala rasa boleh buat semua seorang diri.

 baru masuk rumah..si kecik dah merengek nak susu. Solat asar belum. Yang no 1 dan no 2 minta makan petang. Suami tolong kupas buah jamu kakak dan abang sementara aku nak masak. Susukan si kecik dulu. 10 minit kemudian baru boleh ke dapur.. tumis tumis. Suami tolong siangkan udang.. aku masuk toilet.  Suami take over tgk kuah.
Selesai solat.. aku masuk dapur balik. Suami mandikan si kecik. Lepas aku setle kuah.. aku lak take over si kecik.. suami siapkan packing nak bawa makan rumah mak.
7.15 siap semua atas kereta.. semya dah mandi. Dan makanan dah siap.
Aku boleh... tapi sebab suami membantu. Yang penting.. hati aku senang.. aku tak rasa dibibikkan.. suami sama sama buat kerja rumah. Bukan takut bini..tapi ikut cara nabi.
Dan itu cara Islam kan...

No comments:

Post a Comment