relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, January 3, 2019

rindu yang menyakitkan...

hari ni ambil cuti..
sebab hantar abang dan kakak ke sekolah..dan sebab abduh ada temujanji 3 bulan.. taknak kelam kabut masuk opis balik.. jadi ambil cuti je senang

sementara tunggu dipanggil nama.. main-main dengan abduh..
misi-misi dan staf yang lalu lalang akan tegur abduh.. dan abduh akan balas.." ooooo..aaa" dengan ramahnya.

aku perasan.. seorang staf ni tengok kami berulang kali dan lama merenung. aku tak pelik, sebab mungkin dia nak tengok perkembangan Abduh.

kemudian dia datang dekat.
"3 bulan kan"
"ya"
"lelaki?"
"aah"
"teringat saya kat arwah anak saya.. sama bulatnya macam ni"
aku terkedu kejap... allahu...

aku pinjamkan abduh supaya dia pegang dan peluk seketika.
tanpa diminta dia cerita, " anak saya sebaya ni meninggal di rumah pengasuh. takde sakit apa-apa. saya shift malam hari tu. sewaktu hantar, dia sihat. bila esok paginya nak ambil, dah arwah."

"tersedak susu ke," tanyaku.

"takde apa-apa. tak buat post mortem pun. redha je lah," jawabnya.

dia memandang Abduh sayu penuh rindu.. dan aku pula sayu memandangnya penuh simpati.

betul kata orang.. rindu yang menyakitkan ialah rindu pada yang tiada..yang tidak akan kembali.
innalillahi wa inna ilaihi rajiuun

No comments:

Post a Comment