relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, July 25, 2017

wajah lama.. yang masih ku ingati..penuh misteri dan inspirasi

waktu hadiri majlis alamria pasti anakda.. terlihat wajah seorang kakak ni..
terus terimbau zaman menengahku.. waktu dulu aku kenalinya sebagai seorang kakak yg rajin datang kuliah mingguan, kayuh basikal tua bersama suami dan dukung anak kecil.

dan hari ini aku lihatnya.. mendukung anak sebaya muhammad.. masih kekal wajah seperti dulu.. dan penuh nilai keibuan mendukung anak 5/6 tahun...
dan masih dengan pakaian dan tudung cara yang lama

aku pun dah taknak dukung muhammad... berat.. dah nak sama tinggi ibu...

mungkin dia biasa biasa..
sama seperti ibu lain yang naluri ibu mensirami wajah...
tapi wajah dia terlekat rapat di hati... penuh inspirasi...
bahawa seorang ibu.. walau tiada siapa kenal dia.. puja dia.. di mata dunia..
tapi tetap yang paling berharga di hati anak anaknya..
dan wajah dia juga tenang... tenang yang datang dari hati yang redha dan ikhlas..

kalau dulu.. aku anggap dia wanita biasa.. sekarang aku lihatnya wanita luar biasa
kalau dulu aku sekali pndang dan xkisah siapa dia
sekarang aku pandang dan nak kenal lagi siapa dia
kalau dulu lihat tanpa niat memuji atau mengej
sekarang ku lihat dengan niat mengambil inspirasi...

p/s; mmg sengaja xtunjuk gambar dia.. kerana biarku sorang sahaja tahu siapa dirinya..


No comments:

Post a Comment