relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, March 28, 2016

kalau ibu mati...

dah seronok ajak abang Muhammad berbual.. kadang yang keluar dari mulutnya xdisangka sangka

satu petang, dia temankan pergi ambil barang di ofis, perjalanan balik.. pandai lak dia suruh kita singgah summer mall.. ibu bo layan.. pusing arah lain.. dia marah..

 " nnt ahmad tembak ibu"
" kalau ahmad tembak ibu, ibu matila.. nnt ibu mati.. siapa nak jaga ahmad?" tanyaku menduga..
" Allah jaga..." jawabnya..
dan aku terus terdiam... dan dalam hati rasa penuh bangga berbunga bunga...

satu malam yang lain  plak..
ibu sibuk dgn game ibu..dan bila menang..
ahmad, ibu hebat tak ni?
"allah hebat.. ibu tak hebat.. "

huhuhu.. terdiam aku bila dia cakap macam tu.. hehe

aku selalu cakap pada dia.. terutama bila dia tengok tv.. ultraman ke.. apa apa lah yang ganas ganas tu.. : Muhammad jangan tiru yea.. ultraman bukan hebat pun.. allah yang hebat.

dan sekali aku lak kena sound dengan dia .. :)

No comments:

Post a Comment