relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, January 13, 2014

xnak hutang..tp tetap kena hutang

seronok tgk org xde hutang..
aku xsuka berhutang..tp xdpt elak dr hutang... hutang kereta..hutang kad..

alkisah..aku nak buat rumah..atas tanah yang dihadiahkan (hehe)
atas prinsip xnak menambah hutang, pergilah aku ke KWSP..nak keluarkan wang sendiri utk buat rumah. igtkan keluarkan duit sndiri itu senang..tp rupanya lebih susah dr permohonan loan.
KENAPA?!!!!

duit sndiri..selagi yang datang tu mmg empunya nya.. xperlu nak di sibuk utk apa.. dan bila dah tahu keperluannya (rumahkan mmg satu keperluan asas) kenapa banyak sgt syarat yang menyusahkan?

ada ke.. syarat keluarkan duit utk buat rumah.:
1) tanah atas geran sendiri ( utk tukar nama..habis ribu raban tau..tukar nama je..)
2) rumah dah siap 30% ( nak amik duit mana 30%  buat rumah tu.. nak suruh org buat loan la jugak tu)
3) resit resit perlu disimpan utk urusan claim ( claim? duit sndiri oii..bukan duit org!)

hmm.. aku xbising sangat klu ketatkan syarat pinjam..sbb bukan duit kita!!!
tapi bila syarat ketat utk keluarkan duit sndiri..mana boleh diterima..!!!

tolonglah memudahkan urusan orang yang xmahu berhutang... (rayu sangat ni)

sabar sabar..jgn marah marah..coooooooooooool... ! hehe

No comments:

Post a Comment